میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چگونه خلاقیت را در کودکان پرورش دهیم؟

ساختن انواع کار دستی و همراهی دانش‌آموزان در فرآیند تهیه کاردستی‌ها سبب می‌شود تا جوانه‌های خلاقیت در ضمیر آنها بارور شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین شیوه‌های پرورش خلاقیت و سر ذوق آوردن دانش‌آموزان دبستانی برای درس و مشق، آموزش ساخت کاردستی است.

به عنوان والدین یا معلم دانش‌آموزان، آموزش و ساخت کاردستی‌ها را در میان فعالیت‌های روزانه‌تان جای دهید.

«سمیه جعفری»، کارشناس علوم پرورشی در این باره می‌گوید: «به کمک ساخت کاردستی، عزت نفس و حس استقلال دانش‌آموز تقویت می‌شود. یاد می‌گیرد چگونه از ابزارهای مختلف برای ساختن چیزهای جدید استفاده کند. همین فکر کردن و ایده‌سازی به فعالیت خلاقیت در او می‌انجامد. هر زمان دانش‌آموز سرگرم ساخت کاردستی می‌شود. در واقع با کمک تفکر انتقادی و مهارت تصمیم‌گیری به دنبال خلق و آفرینش است.

در آموزش و ساخت کاردستی، الگوهای تکراری و محدودیت در ایده‌پردازی را از میان بردارید. ااجازه دهید دانش‌آموز، مرغ خیالش را به هر سو که می‌خواهد پِر دهد.» جعفری می‌افزاید: «دانش‌آموزان هنگام ساخت کاردستی بر روی افکار، احساسات خود و ابزارهای مورد نیاز، متمرکز هستند.

بنابراین می‌توان گفت که ساخت کاردستی شیوه مناسبی برای تقویت تمرکز و آرام کردن دانش‌آموز است. به ویژه اگر دانش‌آموزی دچار بیش‌فعالی باشد. از دیگر فواید ساخت کاردستی، سوق دادن دانش‌آموزان به سمت و سوی عمل‌گرایی است. در واقع با این شیوه دانش‌آموزان دانسته‌ها، آموزه‌ها و داده‌های علمی خود را به عمل تجسم می‌بخشند.»

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا