میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

هشدار به مبتلایان آلرژی فصلی: صبح و ظهر مراقب باشید!

هنگام برنامه ریزی برای یک فعالیت در فضای باز، پیشنهاد می کنیم این ساعات را در نظر بگیرید. به خصوص صبح زود و ظهر به بیرون نرویم. در صورت امکان، فعالیت های ورزشی و پیاده روی را در فضای بسته انجام دهیم.

تبلیغ در عصر ترکیه

با گرم شدن هوا در فصل بهار، آلرژی گرده به طور فزاینده ای شایع شده است.

به گزارش عصر ترکیه، دکتر عزیز اولوشیک، متخصص بیماری های ریوی در بیمارستان های بزرگ آناتولی، در مورد آلرژی گرده و راه های پیشگیری از آن اطلاعاتی ارائه داد.

این متخصص گفت: “آلرژی گرده نوعی آلرژی فصلی است که با گرم شدن هوا در فصل بهار و آزاد شدن گرده ها ایجاد می شود. گرده ها شایع ترین آلرژن های خارج از منزل هستند. آلرژی گرده در اثر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به گرده ها ایجاد می شود. در نتیجه این واکنش، افراد دچار سرفه، خارش و آبریزش بینی، قرمزی و خارش چشم می شوند. دلیل این امر گرده هایی است که در این فصل از درختان، چمن ها و علف های هرز آزاد می شود.”

به این موارد توجه کنید!

اولوشیک با ارائه اطلاعاتی در مورد نکات قابل توجه گفت: “گرده ها می توانند تا کیلومترها در هوا معلق بمانند. غلیظ ترین ساعات گرده ها صبح زود و ظهر است.

هنگام برنامه ریزی برای یک فعالیت در فضای باز، پیشنهاد می کنیم این ساعات را در نظر بگیرید. به خصوص صبح زود و ظهر به بیرون نرویم. در صورت امکان، فعالیت های ورزشی و پیاده روی را در فضای بسته انجام دهیم.

اگر مجبور به بیرون رفتن هستید، باید اقدامات احتیاطی مختلفی انجام شود. می توان از عینک، کلاه استفاده کرد. می توانید لباس های آستین بلند و شلوار بلند بپوشید. پس از رسیدن به خانه، توصیه می شود لباس های خود را عوض کرده و دوش بگیرید.

برای محافظت از خود در برابر گرده ها، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید و اگر علائم شما کم نشد، با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای ضد حساسیت، علائم خود را کنترل کنید.”

نکات مهم:

  • آلرژی گرده به ویژه در بهار با گرم شدن هوا شایع می شود.
  • گرده ها از درختان، چمن ها و علف های هرز آزاد می شوند.
  • علائم آلرژی گرده شامل سرفه، خارش و آبریزش بینی، قرمزی و خارش چشم است.
  • برای جلوگیری از آلرژی گرده، باید از قرار گرفتن در معرض گرده ها در ساعات اوج (صبح زود و ظهر) خودداری کرد.
  • در صورت لزوم بیرون رفتن، باید از عینک، کلاه، لباس آستین بلند و شلوار بلند استفاده کرد.
  • پس از رسیدن به خانه، لباس ها را عوض کرده و دوش بگیرید.
  • در صورت عدم بهبود علائم، باید به پزشک مراجعه کرد.

منبع
cumhuriyet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا