میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

مصرف ماست یونانی چه مزایایی دارد؟

ماست یونانی به‌عنوان یک خوراکی تخمیری سرشار از پروبیوتیک‌هاست، درحالی که ترکیبات پروبیوتیک برای تغذیه‌ روده‌ها ضروری هستند.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر درباره مواد غذایی سالم و باکیفیت برای حفظ انرژی در طول روز جست‌وجو کرده باشید، حتما با نام «ماست یونانی» مواجه شده‌اید. با این‌که ماست یونانی از شیر گاو تهیه می‌شود اما میزان لاکتوز کمتری نسبت به دیگر محصولات لبنی دارد و درنتیجه هضم آن هم راحت‌تر است.

در ادامه این مطلب با مهم‌ترین مزیت‌ها و فواید ماست یونانی آشنا خواهیم شد که به ترتیب عبارتند از:

1. ماست یونانی دارای پروتئین بیشتری از ماست‌های معمولی است
نیاز بدن هر فرد به ترکیبات پروتئینی براساس عوامل مختلفی به‌طور دقیق تعیین می‌شود، اما هر فرد سالم و عادی باید به‌ازای هر یک کیلوگرم از وزنش حتما 0.8 گرم پروتئین دریافت کند. با محاسبه اولیه متوجه خواهید شد که تامین این مقدار از پروتئین کار ساده‌ای نیست. با این‌حال، ماست یونانی به‌دلیل داشتن پروتئین زیاد می‌تواند در دستیابی به این هدف مهم به شما کمک کند. هر 180 تا 210 گرم از ماست یونانی بین 18 تا 20 گرم پروتئین دارد درحالی که وجود 20 تا 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی به ایجاد احساس سیری و پایدارسازی قند خون کمک می‌رساند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که مصرف منظم ماست یونانی، ضخامت و استحکام عضله‌ها را افزایش می‌دهد و حجم توده‌های عضلانی بدون چربی را در میان ورزشکاران بیشتر می‌کند.

2. ماست یونانی به گوارش سالم‌تر و بهتر کمک می‌کند
ماست یونانی به‌عنوان یک خوراکی تخمیری سرشار از پروبیوتیک‌هاست، درحالی که ترکیبات پروبیوتیک برای تغذیه‌ روده‌ها ضروری هستند. میکروبیوم روده به‌طور طبیعی تعادل خاصی را میان باکتری‌های مفید و باکتری‌های مضر به‌وجود می‌آورد و مصرف مواد غذایی سرشار از ترکیبات پروبیوتیک به‌سادگی میزان باکتری‌های مفید را در روده‌ها بیشتر می‌کند تا اثرگذاری باکتری‌های مضر را کاهش دهد. براساس تحقیقات علمی طی سال‌های اخیر، ماست یونانی هم تنوع میکروب‌های روده را افزایش می‌دهد، هم التهاب را کمتر می‌کند و هم خطر ابتلا به بعضی از بیماری‌ها را پایین می‌آورد.

3. پروبیوتیک ماست یونانی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند
مواد غذایی سرشار از ترکیبات پروبیوتیک مانند ماست یونانی به تقویت سیستم ایمنی هم کمک می‌کنند. درواقع، محافظت از سلامت روده‌ها می‌تواند نقش مهمی در سیستم ایمنی داشته باشد زیرا سیستم ایمنی بدن و میکروبیوم روده اساسا دارای پیوند ویژه و منحصربه‌فردی هستند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که مادران شیردهی که از محصولات پروبیوتیک مانند ماست یونانی استفاده می‌کنند، مانع از مبتلا شدن فرزندشان به آلرژی نسبت به شیر می‌شوند و از طرف دیگر حتی سیستم ایمنی فرزندشان را هم تقویت می‌کنند.

4. ماست یونانی سرشار از ویتامین B12 است
ماست یونانی، مخصوصا انواع غیرچرب آن، سرشار از ویتامین B12 هستند که یک ماده مغذی ضروری برای ساختن گلبول‌های قرمز خون محسوب می‌شود و نقش مهمی هم در سیستم عصبی و سیستم پردازش انرژی دارد. یک وعده 160 گرمی از ماست یونانی می‌تواند حدود 45 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را تامین کند.

5. مواد معدنی درون ماست یونانی به کاهش فشار خون کمک می‌کنند
درحالی که بعضی افراد از مصرف محصولات لبنی دوری می‌کنند اما مطالعات نشان داده‌اند که مصرف محصولات لبنی کم‌چرب مانند ماست یونانی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. وجود کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم در ماست یونانی می‌تواند به تسکین التهاب رگ‌های خونی و همچنین کاهش فشار خون کمک کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا