میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

فرار مالیاتی چندین میلیاردی سلبریتی ها در فضای مجازی ترکیه

هم اکنون 22 میلیارد لیر صرف تبلیغات در فضای دیجیتال ترکیه می شود که 10 میلیارد آن به جیب دارندگان صفحات پرطرفدار می رود.

تبلیغ در عصر ترکیه

سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی در ترکیه برای 80 درصد درآمد خود مالیات نمی دهند.

به گزارش عصرترکیه به نقل از تورکیه گازتسی، آمارها نشان می دهد هر سال در ترکیه سلبریتی ها و افراد مشهور در فضای مجازی به طور متوسط 10 میلیارد لیر درآمد کسب می کنند اما برای بخش عمده ای از این درآمد مالیاتی پرداخت نمی کنند.

منابع آگاه می گویند این افراد با دریافت بخش زیادی از این پول به صورت نقدی یا روش هایی که سیستم های نظارتی را دور بزند، ردی از این درآمدها نمی گذارند و برای 80 درصد  درآمد خود مالیات نمی دهند.

تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده نشان می دهد برخی از این افراد برای دریافت پولی که از تبلیغات در صفحات اجتماعی خود می گیرند، حساب افراد دیگر را می دهند تا شناسایی نشوند.

برخی از این افراد مشهور برای انتشار تنها یک استوری در صفحات خود 5 هزار تا 40 هزار لیر پول دریافت می کنند. آنها در حرفهای خود در صفحات اجتماعی سعی می کنند از واژه هایی که بار حقوقی داشته باشد و ثابت کننده دریافت مبالغ کلان باشد استفاده نمی کنند مثل واژه های همکاری و اسپانسر شدن.

هم اکنون 22 میلیارد لیر صرف تبلیغات در فضای دیجیتال ترکیه می شود که 10 میلیارد آن به جیب دارندگان صفحات پرطرفدار می رود.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا