میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

سریال های ترکی در جهان حدود 750 میلیون نفر تماشاگر دارد

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که سریال‌های کشور در بیش از 170 کشور پخش و توسط حدود 750 میلیون نفر تماشا می‌شوند.

تبلیغ در عصر ترکیه

باتوهان مومجو، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفت‌و‌گو با آنادولو در حاشیه هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام کرد: سریال‌های ترکیه در بیش از 170 کشور از آمریکا تا روسیه، از خاور دور تا آمریکای لاتین پخش و توسط حدود 750 میلیون نفر تماشا می‌شوند.

به گزارش عصر ترکیه، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت: انشاالله در سال 2025 در استانبول یک نمایشگاه سریال و برنامه‌های تلویزیونی ترتیب خواهیم داد. فکر می‌کنیم این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه خود خواهد بود.

مومجو درباره ساخت فیلم‌های خارجی در ترکیه اظهار داشت: «ترکیه برای فیلمسازان مزایای قابل توجهی مانند حداکثر 300 روز آفتابی، مکان‌های مختلف، مزیت رقابتی قیمت، زیرساخت فنی پیشرفته، سیستم تشویقی و نیروی کار مجرب و واجد شرایط فراهم می‌کند.

ما هم علاوه بر این مزایا، برای فیلمسازان خارجی ابتکاری با عنوان «حمایت از تولید فیلم خارجی» راه‌اندازی کرده‌ایم. فیلمسازان خارجی در چارچوب این ابتکار می‌توانند تا 30 درصد مبلغ هزینه شده در ترکیه را باز پس بگیرند. ما هدفگذاری می‌کینم با این ابتکار قدرت رقابت‌پذیری کشورمان را افزایش دهیم».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا