میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

خواص پاپایا ، میوه ای مغذی برای کودکان

افزودن پاپایا به رژیم غذایی کودک شما می تواند به شما در افزایش ارزش غذایی آن کمک کند. تجزیه و تحلیل ارزش غذایی میوه در زیر ارائه شده است. در ادامه، ما همچنین به فواید سلامتی پاپایا برای کودک شما نگاهی خواهیم انداخت.

تبلیغ در عصر ترکیه

خواص پاپایا برای سلامتی بسیار است زیرا این میوه سرشار از ریزمغذی های مفید برای سلامتی است.

فواید پاپایا برای سلامتی غیر قابل انکار است. سرشار از آنتی اکسیدان است و پیر و جوان می توانند از خواص ضد التهابی و همچنین مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بهره مند شوند. این میوه با رنگ پر جنب و جوش در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و معمولاً در تمام طول سال در دسترس است.

بافت نرم و گوشتی آنها نیز آنها را به یک ماده مناسب در بسیاری از دستور العمل ها تبدیل می کند. در اینجا نحوه اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز این میوه خوشمزه به کودکتان آمده است.

فواید پاپایا برای سلامتی کودک

1. هضم غذا را تقویت می کند
2. ایمنی را تقویت می کند
3. در التیام زخم های پوستی مفید است
4. متابولیسم را بهبود می بخشد
5. حرکات منظم روده را تضمین می کند
6. از شر کرم های روده خلاص می شود
7. برای چشم مفید است
8. گلبول قرمز خون را تقویت می کند

چه زمانی می توانید پاپایا را به کودک خود بدهید؟
پاپایا میوه ای عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی کودک شماست که برای اولین بار او را با غذاهای دیگری مانند موز، آووکادو، سیب زمینی شیرین و کدو شروع کردید. همه آنها به راحتی هضم می شوند و هنگامی که کودک شما آنها را به خوبی تحمل کرد، می توانید به تدریج پاپایا را معرفی کنید. بهترین زمان برای گنجاندن پاپایا در رژیم غذایی کودک حدود 7 تا 8 ماهگی است.

افزودن پاپایا به رژیم غذایی کودک شما می تواند به شما در افزایش ارزش غذایی آن کمک کند. تجزیه و تحلیل ارزش غذایی میوه در زیر ارائه شده است. در ادامه، ما همچنین به فواید سلامتی پاپایا برای کودک شما نگاهی خواهیم انداخت.

ارزش غذایی پاپایا
یک پاپایای متوسط ​​می تواند نیروگاه مواد مغذی باشد زیرا از ویتامین های A، B و C، فولات، منیزیم، مس، آهن، کلسیم، پتاسیم، لیکوپن و فسفر تشکیل شده است.

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین A – 2185 IU
پتاسیم – 419 میلی گرم
ویتامین B1 (تیامین) – 0.06 میلی گرم
فسفر – 23 میلی گرم
ویتامین B2 – (ریبوفلاوین) – 0.07 میلی گرم
منیزیم – 48 میلی گرم
نیاسین – 0.82 میلی گرم
کلسیم – 46 میلی گرم
ویتامین C – 140.1 میلی گرم
سدیم – 18 میلی گرم
ویتامین K – 6 میکروگرم
آهن -.57 میلی گرم
فولات – 1 میکروگرم
همچنین دارای مقادیر کمی از مواد معدنی مانند روی، منگنز و مس است.
همچنین دارای مقادیر کمی از ویتامین های دیگر است.

علاوه بر بسته بندی مواد مغذی و ویتامین ها، فواید زیادی برای کودک شما در خوردن پاپایا وجود دارد. با این حال، این میوه فقط برای نوزادانی که از شیر خشک گرفته شده اند (7 یا 8 ماهگی) توصیه می شود.

در اینجا آمده است که چگونه پاپایا می تواند برای سلامت کودک شما مفید باشد:
1. هضم غذا را تقویت می کند

آنزیم پاپائین موجود در این میوه گوشتی برای تجزیه ساختارهای غذایی پیچیده مفید است. مصرف منظم پاپایا می تواند توانایی های گوارشی کودک شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

2. ایمنی را تقویت می کند

سیستم ایمنی کودک به اندازه سیستم ایمنی بزرگسالان توسعه نیافته است و این باعث می شود که آنها مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها شوند. ویتامین C موجود در پاپایا ایمنی کودک شما را تقویت می کند و به پیشگیری از بیماری کمک می کند.

3. در التیام زخم های پوستی مفید است

ویتامین A فراوان موجود در پاپایا از پوست در برابر سوختگی، زخم و زخم محافظت می کند. پالپ این میوه را می توان به صورت موضعی روی سوختگی ها و بثورات جزئی نیز استفاده کرد. این به کاهش احساس سوزش کمک می کند.

4. متابولیسم را بهبود می بخشد

این میوه منبع غنی از فولات است که برای تولید اسیدهای آمینه ضروری است. این می تواند تا حدودی خطر بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالی و شکم درد در نوزادان را کاهش دهد.

5. حرکات منظم روده را تضمین می کند

محتوای فیبر پاپایا به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و می تواند حرکات مداوم روده را در کودک شما تضمین کند. استفاده از پاپایا برای یبوست در نوزادان یک درمان آزمایش شده است.

6. از شر کرم های روده خلاص می شود

دو قاشق از مخلوطی از دانه های پاپایا خشک و پودر شده همراه با عسل می تواند به از بین بردن کرم های روده کمک کند. دانه ها دارای آنزیمی به نام سیستئین پروتئاز هستند که می تواند به خلاص شدن از شر کرم های روده کمک کند.

7. برای چشم مفید است

ویتامین A موجود در پاپایا به تقویت بینایی و پیشگیری از مشکلاتی مانند شب کوری کمک می کند.

8. گلبول های قرمز خون را تقویت می کند

وجود آهن به حفظ سطح هموگلوبین خوب و شمارش گلبول های قرمز ثابت کمک می کند.

با تمام این فواید، پاپایا مطمئناً در صدر جدول در لیست میوه های بسیار مغذی برای نوزادان قرار می گیرد. با این حال، والدین باید در هنگام تغذیه این میوه به کودکان خود نکاتی را رعایت کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا