میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

خواص روغن رزماری برای تقویت حافظه کودکان

محققان دانشگاه نورث آمبریا بریتانیا عنوان می‌کنند اگر فرزندتان برای به خاطر سپردن و حفظ کردن برخی دروس با مشکل مواجه است او را در معرض عطر اسانس رزماری قرار دهید، چراکه این اسانس به شکل قابل توجهی موجب افزایش حافظه کاری در کودکان می‌شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

حافظه کودکان را با رزماری تقویت کنید : نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اسانس روغن رزماری به شکل قابل توجهی موجب تقویت حافظه کاری در کودکان می‌شود.

تقویت حافظه کودکان با روغن رزماری
برخی تحقیقات چگونگی تأثیر بوی رزماری بر شناخت را بررسی کردند. شرکت کنندگان هنگام انجام کار‌های پردازش بصری و اعمال جمع و تفریق در معرض عطر رزماری قرار گرفتند. با استنشاق مقادیر زیادی از رایحه رزماری سرعت و دقت در کار‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود.

محققان دانشگاه نورث آمبریا بریتانیا عنوان می‌کنند اگر فرزندتان برای به خاطر سپردن و حفظ کردن برخی دروس با مشکل مواجه است او را در معرض عطر اسانس رزماری قرار دهید، چراکه این اسانس به شکل قابل توجهی موجب افزایش حافظه کاری در کودکان می‌شود.

مارک ماس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که حافظه کاری ضعیف با عملکرد ضعیف تحصیلی همراه است و این یافته‌ها راه حل مقرون بصرفه و ساده‌ای برای بهبود عملکرد تحصیلی کودکان خواهد بود.»

در تحقیقات قبلی مشخص شده بود که عطر اسانس رزماری می‌تواند موجب بهبود شناخت در افراد بزرگسال سالم شود.

در این مطالعه در مجموع ۴۰ کودک ۱۰ تا ۱۱ سال شرکت داشتند. نیمی از این کودکان به طور تصادفی در یک اتاقی که به مدت ۱۰ دقیقه عطر رزماری در آن منتشر شده بود قرار گرفته شدند و نیم دیگر به اتاقی بدون بو رفتند. سپس این کودکان در امتحان کلاسی در مورد مهارت‌های مختلف فکری شرکت کردند.

بررسی‌ها نشان داد کودکان اتاق حاوی عطر رزماری در مقایسه با کودکان اتاق دیگر، نمرات بسیار بالاتری کسب کردند. به گفته محققان، اختلاف نمره این دو گروه کودکان در آزمون مربوط به یادآوری کلمات به مراتب بیشتر بود.

ماس در این باره می‌گوید: «احتمالا عطر رزماری بر فعالیت الکتریکی مغز تاثیر گذاشته یا اینکه دارای ترکیبات فعال دارویی است که به هنگام قرارگیری افراد در مقابل آن قابل جذب هستند.

چرا رزماری برای تقویت حافظه مفید است؟
به طور قطع فواید رزماری برای تقویت حافظه و عملکرد شناختی ناشناخته است، اگرچه به نظر می‌رسد رزماری دارای برخی از خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است از آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کند. همچنین تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که رزماری اضطراب را کاهش می‌دهد که به نوبه خود ممکن است توانایی تمرکز را افزایش بدهد.

 

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا