میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

بحث جدید در حوزه آموزش؛ استفاده از هوش مصنوعی برای حل تکالیف مدرسه و دانشگاه در ترکیه

دنیا به سرعت در حال گسترش است و اطلاعات و ابزارهای مورد استفاده نیز به سرعت در حال تغییر هستند.

تبلیغ در عصر ترکیه

یوسف تکین وزیر آموزش و پرورش ترکیه گفت که بحث‌هایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی از سوی دانش‌آموزان دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌های کشور در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای حل تکالیف و پروژه‌ها مطرح شده که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش عصرترکیه _ در تاریخ ۱۸ فوریه، تکین که در اجلاس «هوش مصنوعی در آموزش» در دانشگاه فنی ییلدیز استانبول حضور یافته بود بیان کرد: «دنیا به سرعت در حال گسترش است و اطلاعات و ابزارهای مورد استفاده نیز به سرعت در حال تغییر هستند».

وی ادامه داد: «وضعیت به گونه‌ای است که امسال نمی‌توانیم از برنامه‌هایی استفاده کنیم که پارسال استفاده می‌کردیم. برنامه‌ها و دوره‌ها باید به صورت مکرر به‌روز رسانی شوند. ما از فناوری روز استفاده خواهیم کرد؛‌ اما باید پیش‌بینی و تحلیل کنیم که این ابزارها چه نوع تغییراتی در زندگی اجتماعی و اخلاقی ما ایجاد می‌کنند».

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی گفت: «اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و معلمان مدارس در این مورد بحث می‌کنند که آیا دانش‌آموزان تکالیف یا پایان‌نامه‌های خود را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌دهند یا خیر. این دقیقا یک وضعیت اخلاقی است و به همین دلیل توسعه هوش مصنوعی در حوزه آموزش باید بیشتر مورد تحلیل قرار گیرد».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
حریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا