میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری ترکیه در صنعت بازی های ویدئویی

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، تعداد کل «گیمرها» یا همان بازیکنان در ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۳، ۴۴ میلیون نفر برآورد شده است. این رقم شامل بازیکنان بازی‌های موبایل هم می‌شود و مجموعاً نزدیک به نیمی از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

تبلیغ در عصر ترکیه

ایلهان یلماز، بنیان‌گذار Monster Notebook، یک شرکت حوزه تکنولوژی و بازی‌های ویدئویی، با بیان اینکه شهر «استانبول» به یک برند در اکوسیستم بازی‌های ویدئویی تبدیل شده، گفت: «سرمایه‌گذاری در صنعت بازی در ترکیه ۶۰ درصد افزایش داشته است».

به‌گزارش عصر ترکیه، یلماز با اشاره به اینکه «استانبول» پس از «لندن» به دومین شهر دارای بیشترین قراردادهای بازی در اروپا تبدیل شده، گفت: «در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۲۶۴.۸ میلیون دلار در زمینه بازی‌های ویدئویی در ترکیه سرمایه‌گذاری شد. این رقم در سال ۲۰۲۲ با افزایش تقریباً ۶۰ درصدی به ۴۲۴.۷ میلیون دلار رسید. ترکیه در رتبه پنجم سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های ویدئویی در جهان است».

به‌‌گفته یلماز بر اساس تحقیقات انجام‌شده، تعداد کل «گیمرها» یا همان بازیکنان در ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۳، ۴۴ میلیون نفر برآورد شده است. این رقم شامل بازیکنان بازی‌های موبایل هم می‌شود و مجموعاً نزدیک به نیمی از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از بازیکنان ترکیه مرد و ۴۸ درصد آن‌ها زن هستند. از تعداد کل بازیکنان ۲۷ درصد در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال، ۳۸ درصد در سنین ۲۵ تا ۳۸ و ۳۰ درصد در سنین ۳۵ تا ۴۴ سال هستند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
گرد آورنده
ازجمله
منبع
روزنامه دونیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا