میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

آیا مصرف شبدر برای کودکان توصیه می شود ؟

عصاره شبدر قرمز می‌تواند روند پوکی استخوان را کند کرده و همچنین موجب افزایش تراکم معدنی استخوان پیش و پس از زایمان شود. در واقع شبدر قرمز حاوی یک ایزوفلاون است و این ایزوفلاون نوعی فیتواستروژن است، این ترکیب گیاهی می‌تواند استروژن را در بدن تقلید کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

جوانه شبدر گیاهی است که در درمان کم‌خونی و پلاکت پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد و اثرات مفید زیادی برای بدن دارد. از جوانه ی شبدر برای درمان فشارخون بالا استفاده می شود.

فواید جوانه شبدر برای کودکان
جوانه شبدر یکی از مهم ترین گیاهان در طب سنتی است که نیازهای فیبری بدن را برطرف کرده و در بهبود کم خونی کودکان، سرطان و کاهش وزن و… موثر است.

جوانه شبدر گیاهی اعجاز انگیز است و در درمان کم‌ خوابی و پلاکت پایین در کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقادیر بالای ویتامین K موجود در جوانه شبدر به افزایش تولید پلاکت کمک کرده و روند لخته شدن خون را بهبود می بخشد. مقادیر بالای آهن موجود در جوانه شبدر به افزایش تولید گلبول های قرمز خون کمک کرده و کم خونی یا آنمی کودکان را درمان می کند.

خواص شبدر قرمز برای پوکی استخوان
یکی از عواملی که احتمال خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان را افزایش می‌دهد کاهش استروژن در دوران یائسگی است. عصاره شبدر قرمز می‌تواند روند پوکی استخوان را کند کرده و همچنین موجب افزایش تراکم معدنی استخوان پیش و پس از زایمان شود. در واقع شبدر قرمز حاوی یک ایزوفلاون است و این ایزوفلاون نوعی فیتواستروژن است، این ترکیب گیاهی می‌تواند استروژن را در بدن تقلید کند.

خواص شبدر قرمز برای پوست و مو
عصاره شبدر قرمز می‌تواند برای سلامت پوست و مو بسیار مفید باشد و موجب تقویت مو‌ها شود.

چای شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و یک شست و شو دهنده موثر محسوب می‌شود. چای شبدر قرمز از شوره و خارش سر جلوگیری کرده و موجب تقویت مو‌ها می‌شود. شبدر قرمز باعث نرم شدن مو‌ها می‌شود و همچنین موجب افزایش حجم و درخشنگی مو‌ها می‌شود.

شبدر و سرطان
براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ایزوفلاون‌های شبدر قرمز در پیشگیری و درمان سرطان نقش دارند.ایزوفلاون‌های شبدر قرپز می‌توانند مانع رشد سلول‌های سرطانی شوند. از جمله سرطان‌‌هایی که شبدر قرمز می‌تواند از ‌بروز آن‌ها جلوگیری کند می‌توان به سرطان پرستات و آندومتر اشاره کرد.

دمنوش شبدر قرمز
دمنوش شبدر قرمز در واقع یک چای گیاهی مفید است که جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد. از مهم‌ترین خواص شبدر قرمز می‌توان به مواردی مانند کاهش کلسترول، کاهش اثرات یائسگی، بهبود گردش خون، تسکین اعصاب، افزایش تراکم استخوان، محافظت در برابر سرطان پروستات، پاکسازی پوست، تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن اشاره کرد. دمنوش شبدر قرمز از برگ‌ و گل شبدر قرمز تهیه می‌شود.

احتیاط در مصرف شبدر برای کودکان
اگرچه این جوانه ها خاصیت فراوانی دارند اما رشد در یک محیط مرطوب و تاریک احتمال وجود باکتری های بیماری زا را افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود کودکان و خانم هایی که در دوران بارداری یا شیر دهی هستند از جوانه شبدر استفاده نکنند.
همچنین طبع این جوانه ها گرم و تر می باشد و ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا