میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

4100 لیر، قیمت منوی افطار کاخی در استانبول

محتویات منو و قیمت آن در شبکه‌های اجتماعی ترکیه بسیار مورد بحث قرار گرفته است، برخی با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها خوراکی‌ها، قیمت ۴ هزار و ۱۰۰ لیر برای هر نفر در چنین مکانی را قابل قبول می‌دانند.

تبلیغ در عصر ترکیه

مسئولان کاخ چراغان، یکی از کاخ‌های مشهور شهر استانبول، اعلام کردند که هزینه برگزاری مراسم افطار در ماه رمضان در این کاخ، برای هر نفر۴ هزار و ۱۰۰ لیر خواهد بود.

به گزارش عصر ترکیه، با شروع ماه رمضان، افزایش قیمت منوی افطار کاخ چراغان استانبول، به مبلغ ۴ هزار و ۱۰۰ لیر برای هر نفر، موجب حیرت شهروندانی شد که می‌خواستند در فضای باشکوه و تاریخی این کاخ افطار کنند.

اطلاعات منتشر شده از محتوای منو در سایت این کاخ نشان می‌دهد که در آن سه نوع پنیر، پاستیرما، خامه،ارده، خرما، ۶ نوع غذا با روغن زیتون سرد، یک سوپ، سالاد ماش و یک نوع کوفته تو پر وجود دارد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده و نوشیدنی‌ها، از جمله چای، قهوه و نوشابه، جزء قیمت منو محسوب می‌شوند.

محتویات منو و قیمت آن در شبکه‌های اجتماعی ترکیه بسیار مورد بحث قرار گرفته است، برخی با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها خوراکی‌ها، قیمت ۴ هزار و ۱۰۰ لیر برای هر نفر در چنین مکانی را قابل قبول می‌دانند. اما این قیمت، که تنها برای هر فرد محاسبه شده، انتقاداتی نیز را به دنبال داشته است. برخی می‌گویند قیمت این منو با حجمی که ارائه خواهند داد در نهایت ۶۰۰ لیر می‌شود و بقیه همه سود است.

کاخ چراغان استانبول، به عنوان یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های حکومت عثمانی، در سال ۱۸۶۱ به فرمان سلطان عبدالعزیز عثمانی ساخته شد. این ساختمان که به عنوان آخرین کاخ ساخته شده توسط سلاطین عثمانی شناخته می‌شود، در سواحل اروپایی بسفور واقع و تقریباً بین دو منطقه بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
گرد آورنده
از جمله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا