میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

۵ شهر برتر ترکیه برای خرید

تبلیغ در عصر ترکیه

کشور ترکیه با داشتن جاذبه‌های متعدد تفریحی و طبیعی، یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان است. اما یکی از جاذبه‌هایی که بسیاری از مردم را به این کشور جذب می‌کند، وجود مراکز تجاری متعدد و بزرگ است که محصولات برندهای بین‌المللی در آن به فروش می‌رسند. ‌ تعداد مراکز خرید در برخی از شهرهای ترکیه نسبت به سایر شهرها بیشتر بوده و خرید کردن در این شهرها بسیار آسان‌تر است. در این مقاله ۵ شهر برتر ترکیه برای خرید را معرفی می‌کنیم. اگر بلیط ترکیه خود را به قصد خرید و تفریح رزرو کرده‌اید، این مقاله برای شماست!

لذت خرید در استانبول

قطعاً نام اولین شهری که در ترکیه برای خرید کردن به ذهنتان می‌رسد، استانبول است. این شهر بزرگ‌ترین مراکز خرید را دارد که می‌توانید هر محصولی از هر برندی را در این شهر پیدا کنید. خوب است بدانید بازارهای بزرگی در استانبول وجود دارند که محصولات و اغلب پوشاک را با قیمت مقرون‌به‌‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. همچنین در برخی از ماه‌های سال، مانند آخرین ماه سال میلادی نزدیک به کریسمس و آخر بهار حراج‌هایی بر روی محصولات گذاشته شده که برای ایرانیان بسیار مناسب است.

با سفر به استانبول در کنار خرید، امکان بازدید از جاذبه‌های تاریخی مختلف و جاذبه‌های گردشگری مفرح را خواهید داشت. این موارد شهر استانبول را به یک شهر توریستی فوق‌العاده تبدیل کرده است. در ادامه دو مورد از مراکز معروف این شهر را برای علاقه‌مندان به خرید معرفی می‌کنیم.

İstinye Park (ایستینیه پارک)

یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول، ‌ ایستینیه پارک است. تقریباً هرکسی که به استانبول سفر می‌کند، حداقل یک‌‌بار از این مال بزرگ بازدید می‌کنند. اغلب محصولاتی که در ایستینیه پارک به فروش می‌رسند، از برندهای باکیفیت جهانی بوده و به همین سبب قیمت بالاتری نسبت به محصولات برندهای ترکیه‌ای دارند. این مرکز خرید بزرگ مجهز به سینما، رستوران، سالن‌های تئاتر و بخش‌های دیگر است.

Mall of Istanbul (استانبول مال)

استانبول مال از برترین مراکز خرید شهر استانبول است که با زیربنایی حدود ۳۵۰ هزار مترمربع، تقریباً همه برندهای معروف جهانی و ترکیه‌ای را در خود جای داده است. این مال مجهز به امکاناتی مانند رستوران‌های لوکس، ‌ شهربازی و آرت‌گالری است.

تجربه خرید از لوکس‌ترین مراکز خرید در آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای برتر ترکیه برای خرید است. مراکز خرید لوکسی که در آنتالیا احداث شده‌اند، ‌نیاز توریست‌های مختلف از کشورهای شرفی و غربی برای خرید را تأمین می‌کنند؛ زیرا برندهای معتبر جهانی در این شهر شعبه‌های متعددی دارند. با توجه ‌به این‌که این برندها شهرت جهانی دارند و محصولات آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است، قیمت آنها نسبت به سایر برندها گران‌تر است. کسانی که بودجه کمتری برای خرید دارند و تمایل دارند با بودجه خود خریدهای متعددی کنند، بهتر است از بازارهای محلی دیدن کرده یا بلیط هواپیما خارجی خود را برای شهر ارزان‌تری رزرو کنند. در زیر دو مورد از مراکز خرید معروف آنتالیا را معرفی می‌کنیم.

خرید در ترکیه

deepo outlet (مرکز خرید دیپو)

یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید در شهر آنتالیا، ‌ دیپو است که تخفیف‌های مناسبی را بر روی محصولات ارائه می‌کند. در دیپو علاوه بر خرید کردن می‌توانید از امکاناتی مانند رستوران‌های با کیفیت بالا، ‌ سینما، کافه و موارد دیگر نیز بهره ببرید.

TerraCity (تراسیتی)

می‌توان گفت تراسیتی یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر آنتالیا است. در تراسیتی می‌توانید از محصولات متنوعی مانند جواهرات، ‌ پوشاک، ‌ لوازم خانگی و بسیاری از موارد دیگر دیدن کرده و در صورت تمایل خرید کنید. بدیهی است که این مرکز خرید دارای رستوران‌های لوکس و سینما باشد.

شهر ازمیر، ‌ یکی از ۵ شهر برتر ترکیه برای خرید

شهر ازمیر، ‌شهر آرامی در سواحل غربی کشور ترکیه است که مراکز خرید متعدد و جذابی برای علاقه‌مندان به خرید دارد. شهر ازمیر به عنوان بهشتی برای خرید شناخته می‌شود، به‌طوری‌که حتی اگر قصد خرید نداشته باشید می‌توانید با گردش در مراکز خرید اوقات خوشی را رقم بزنید. در شهر ازمیر بازارهای سنتی هیجان‌انگیزی وجود دارد. یکی از بازارهای معروف ازمیر، بازار کمرالتی بوده که با قدمتی حدود ۴۰۰ سال مکان مناسبی برای گردش و خرید است. شهر ازمیر مراکز خرید بزرگی دارد که دو مورد از این مراکز در زیر بررسی شده‌اند.

 

Ege park (مرکز خرید اژه پارک)

این مجتمع تجاری و تفریحی، علاوه بر ۱۱۵ فروشگاه، امکانات سرگرمی برای همه سنین دارد. رستوران‌های متعدد، سالن بولینگ، ‌سالن بیلیارد و شهربازی سرپوشیده از بخش‌های تفریحی این مرکز خرید هستند. در اژه پارک می‌توانید محصولات متنوعی اعم از پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات منزل را خریداری کنید.

Agora shopping center (مرکز خرید آگورا)

این مرکز خرید که در شهر ازمیر ترکیه واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر است. برندهای مختلفی در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که محصولات آن‌ها کیفیت بالایی دارند. گردش در مرکز خرید آگورا، ‌ به عنوان یک تفریح هم به حساب می‌آید؛ زیرا این مرکز خرید یکی از مراکز خرید لوکس در ازمیر است.

خرید در آنکارا

همان‌طور که می‌دانید آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. به همین سبب مراکز خریدی که در این شهر وجود دارند، لوکس و وسیع هستند. در مراکز خرید آنکارا می‌توانید از برندهای مختلف جهانی و ترکیه‌ای خرید کنید و تا مدت‌ها از محصول خریداری‌شده استفاده کنید؛ ‌چراکه کیفیت این محصولات بسیار بالا است. بازارهای سنتی و محلی که در آنکارا وجود دارند، بسیار تماشایی هستند. با این‌که محصولات این بازارها مقرون‌به‌صرفه هستند، ولی کیفیت محصولاتی که در مراکز خرید به فروش می‌رسد را ندارند. در ادامه دو مرکز خرید معروف در آنکارا را معرفی می‌کنیم.

خرید در ترکیه

Karum Mall (کاروم مال)

کاروم مال یکی از بهترین مراکز خرید در آنکارا است. قیمت محصولات موجود در این مرکز خرید نسبت به سایر مراکز مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و می‌توانید اجناس با کیفیتی را با قیمت کمتر خریداری کنید. همچنین این مال مجهز به رستوران و کافه است.

Kentpark (کنت‌پارک)

کنت‌پارک از مشهورترین مراکز خرید ترکیه بوده که در شهر آنکارا قرار دارد. حتی اگر قصد خرید ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک‌بار از این مرکز خرید دیدن کنید؛ زیرا در کنت‌پارک علاوه بر فروش محصولاتی مانند پوشاک و کفش، صنایع‌دستی نیز به فروش می‌رسد.

خرید پوشاک ارزان از شهر وان

سفر به شهر وان به کسانی توصیه می‌شود که قصد خرید پوشاک، آن‌ هم پوشاک مقرون‌به‌صرفه را دارند. شهرهای استانبول و آنکارا برای خرید تقریباً شهرهای گرانی شناخته می‌شوند، ‌ اما قیمت محصولات در شهر وان نسبت به این دو شهر بهتر است. معروف‌ترین مراکز خرید در شهر وان از قرار زیر است.

 

(مرکز خرید آیدین پریهان) ‌ Aydın Perihan

این مرکز خرید جزو معروف‌ترین مال‌ها در شهر وان است. کیفیت محصولات در آیدین پریهان بالا است و این محصولات از پوشاک گرفته تا لوازم‌التحریر را شامل می‌شود. این مکان هم برای تفریح و هم برای خرید مناسب است، زیرا علاوه بر فروشگاه‌ها امکانات تفریحی متنوعی دارد.

 

کلام پایانی

کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که صنعت گردشگری در آن رونق دارد، برندهای مختلفی را برای فروش محصولات جذب کرده است. در شهرهای این کشور مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد، بااین‌حال خرید در برخی از شهرها راحت‌تر یا رازان‌تر است. در این مقاله ۵ شهر برتر ترکیه برای خرید را معرفی کردیم. اگر علاقه‌مند هستید در کنار بازدیدهای تاریخی یا تفریحی خرید هم کنید، سفر به این ۵ شهر ترکیه برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا