میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

گزارش جدید هواشناسی ترکیه/ هشدار طوفان و باران شدید در 23 شهر

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، دمای هوا در نواحی غربی 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت، در حالی که در سایر مناطق 2 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت.

تبلیغ در عصر ترکیه

اداره کل هواشناسی در اولین روز هفته، غرب کشور را با کد “زرد” هشدار داده است. انتظار می‌رود طوفان و بارش شدید در 23 شهر از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر رخ دهد. به شهروندان توصیه شده است که در برابر خطراتی مانند سیل، آبگرفتگی، صاعقه، باد شدید هنگام بارندگی و اختلال در حمل و نقل، مراقب و محتاط باشند.

به گزارش عصر ترکیه، بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که کل کشور قسمتی ابری و بسیار ابری، مرمره، اژه، مدیترانه (به جز مرکز شهرهای آنتالیا و مرسین)، آناتولی مرکزی، دریای سیاه (به جز آرتوین)، غرب آناتولی شرقی، آناتولی جنوب شرقی به همراه اطراف بیتلیس، موش و ارزروم، مناطق شرقی وان و حکاری بارانی خواهد بود.

انتظار می‌رود بارش‌های رگباری و گاهی اوقات رعد و برق در ارتفاعات دریای سیاه، ارتفاعات شمال شرقی آناتولی مرکزی و آناتولی شرقی به صورت برف و باران باشد.

پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در جنوب و شرق مرمره، اژه (به جز دنیزلی)، شمال غربی آناتولی مرکزی، غرب دریای سیاه و اطراف اوسمانیه و قهرمان‌ماراش شدید باشد. خطر ریزش بهمن در مناطق داخلی دریای سیاه شرقی و شمال و شرق آناتولی شرقی وجود دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، دمای هوا در نواحی غربی 2 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت، در حالی که در سایر مناطق 2 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود باد به طور کلی از جنوب، در آناتولی جنوب شرقی از شمال، به صورت ملایم، گاهی اوقات متوسط، در غرب کشور از جنوب و جنوب غربی به تدریج به شمال غربی، در سواحل مرکزی و شرقی دریای سیاه از شب تا بعد از ظهر از شمال و غرب به صورت طوفانی کوتاه مدت (40-80 کیلومتر در ساعت) وزیدن خواهد کرد.

شهرهایی که با کد زرد توسط هواشناسی هشدار داده شده‌اند به ترتیب زیر هستند:

آفیون قره‌حصار، آنکارا، آیدین، بالیکسیر، بیله‌جیک، بوردور، بورسا، چاناک‌قلعه، دنیزلی، ادیرنه، اسکی‌شهیر، اسپارتا، استانبول، ازمیر، کیرکلارلی، کوجائلی، کونیا، کوتاهیا، منیسا، موغلا، تکیرداغ، اوشاک، یالووا.

وضعیت آب و هوای برخی از شهرها در ترکیه:

آنکارا: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از ظهر به صورت متناوب رگبار و رعد و برق (انتظار می‌رود بارش‌ها از ساعات شب به صورت محلی شدید باشند.)

استانبول: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب رگبار و رعد و برق

ازمیر: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب و محلی شدید رگبار و رعد و برق

آدانا: نیمه ابری و بسیار ابری، به صورت متناوب رگبار و رعد و برق

آنتالیا: نیمه ابری و بسیار ابری

سامسون: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از ظهر رگبار

ترابزون: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از نیمه شب رگبار

ارزروم: نیمه ابری و بسیار ابری، بعد از نیمه شب بارش برف

دیاربکر: نیمه ابری و بسیار ابری، از نیمه شب رگبار

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
hurriyet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا