میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

قبل از سفر با هواپیما به استانبول چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تبلیغ در عصر ترکیه

استانبول یک مقصد محبوب برای مسافران ایرانی است. این شهر در هر فصلی زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد و در بهار نیز بسیار زیبا و دیدنی است. مسافران ایرانی عموما ترجیح می‌دهند برای راحتی بیشتر، هواپیما را برای سفر به این شهر انتخاب کنند، تا در کمترین زمان و با راحتی بیشتری به مقصد برسند. با این وجود بهتر است پیش از سفر با هواپیما به استانبول با نکاتی مختلفی که رعایت آن‌ها الزامی‌ست آشنا شویم تا در طی سفر به مشکل برنخوریم.

نکات سفر با هواپیما به استانبول

توجه به نکات پزشکی

یکی از مهم‌ترین نکات در سفرهای هوایی توجه به محدودیت‌های پزشکی مربوط به این سفرهاست؛ بنابراین بسیار مهم است که پیش از تهیه‌ بلیط هواپیما از https://safarmarket.com/flights با این محدودیت‌ها آشنا باشید و در صورت نیاز با پزشک خود مشورت کنید. پرواز برخی مسافران مانند افراد باردار و یا کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند با هواپیما با محدودیت‌هایی روبروست و از سوی دیگر جابه‌جایی برخی داروها با هواپیما نیز ممنوع است. پس بسیار مهم است که پیش از سفر باتوجه‌به این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها، از پزشک خود راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

به‌همراه‌داشتن مدارک لازم پیش از سفر به استانبول

در هر سفری توجه به‌همراه‌داشتن اوراق هویتی و مدارک از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود. همراه‌نداشتن هر مدرکی می‌تواند در سوارشدن به هواپیما و یا در طول سفر شما را دچار مشکل کند. در سفر به استانبول با هواپیما نیز این نکته بسیار مهم است. برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید؛ اما حتماً باید گذرنامه و یا همان پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. به جز این موارد به‌همراه‌داشتن اوراق شناسایی هویتی لازم دیگر و اطلاعات بلیطی که خریداری کرده‌اید نیز لازم است.

همچنین جابه‌جایی برخی موارد با هواپیما نیز نیاز به مدرک و مجوز دارد. برای مثال جابه‌جایی حیوانات و یا برخی داروها نیاز به مجوزهای خاص دارد که جزو مدارک سفر به شمار می‌آید و لازم است پیش از سفر با هواپیما به استانبول آماده شوند تا هنگام پرواز با مشکل روبرو نشوید.

به‌موقع به فرودگاه برسید

در سفرهای هوایی رعایت به‌موقع رسیدن به فرودگاه بسیار مهم است. اهمیت این موضوع زمانی که سفر خارجی باشد، مانند سفر به استانبول، بیشتر هم می‌شود. ازآنجایی‌که شلوغی فرودگاه‌ها غیرقابل‌پیش‎بینی است و انجام‌دادن مراحل مختلف مانند تحویل بار و گرفتن کارت پرواز می‌تواند زمان‌بر باشد، مهم است که بین 1 تا 2 ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حضور پیدا کنید تا با خیال راحت این مراحل را طی کرده و آماده‌ی پرواز خود به استانبول شوید.

سفر با هواپیما به استانبول

اطلاعات پروازتان بررسی کنید

بعدازاین که در فرودگاه کارت پروازتان را دریافت کردید، لازم است که برای جلوگیری از پیش آمدن هرگونه مشکل و خطایی، کارت پرواز خود را که در واقع مجوز پرواز شما با هواپیماست، به دقت بررسی کنید. در این بررسی لازم است به اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره‌پرواز، زمان حرکت هواپیما و ورود آن به مقصد و شماره صندلی‌تان توجه کنید و از مطابقت اطلاعات شخصی‌تان با اوراق هویتی‌تان مطمئن شوید.

انواع بارهای مجاز و غیر مجاز در هواپیما و قوانین آن را بشناسید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از سفر با هواپیما به استانبول باید به آن توجه کنیم این است که با محدودیت‌های انواع بار در هواپیما آشنا باشیم. ابتدا لازم است بدانید که این محدودیت‌ها ممکن است در هر ایرلاین متفاوت باشد و به همین دلیل بهتر است پس از تهیه بلیط تهران استانبول و همچنین بلیط استانبول به تهران دربارة قوانین مربوط به بار در ایرلاین پروازتان جست‌وجو کنید تا هنگام سفر با مشکل روبرو نشوید.

با این وجود در عموم پروازهای خارجی، میزان بار مجاز 30 کیلوگرم است و همراه داشتن بار اضافی در پرواز با پرداخت جریمه‌ همراه است که میزان آن برای هر ایرلاین متفاوت است. همچنین ورود برخی وسایل به داخل کابین ممنوع است و لازم است که حتماً به قسمت بار منتقل شود. آشنایی با این قوانین پیش از سفر با هواپیما، به شما کمک می‌کند تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

پس از ورود به هواپیما خود را برای پرواز آماده کنید

پس از اینکه وارد هواپیما شدید لازم است تا خود را برای پرواز آماده کنید. برای این کار ابتدا باید شماره صندلی خود را بیابید. این شماره روی کارت پرواز شما نوشته شده و جای شما در هواپیما را مشخص می‌کند. در صورت هرگونه مشکل، خدمة پرواز در پیداکردن شماره صندلی به شما کمک خواهند کرد. پس از پیداکردن صندلی‌تان، باید وسایلتان را در قفسة بالایی آن قرار دهید و در جای خود بنشینید.

پس از نشستن بر روی صندلی لازم است به توضیحات ایمنی خدمة پرواز گوش کنید، کمربندهای ایمنی خود را ببندید، صندلی خود را به حالت عادی دربیاورید، وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید و هر گونه وسیله همچون لپ‌تاپ و بطری آب خود را در جیب صندلی جلویی‌تان بگذارید. رعایت این نکات در هنگام برخاستن هواپیما بسیار مهم است و در ایمنی پرواز شما تأثیرگذار است.

در صورت نیاز غذا و سرگرمی خود را همراه داشته باشید

در پرواز به استانبول می‌توانید سرگرمی‌های مختلفی که به شما کمک می‌کند تا پرواز راحت‌تری داشته باشید و حوصله‌تان سر نرود را به همراه داشته باشید. همچنین به این نکته توجه کنید که اگر لازم است از غذا و رژیم خاصی پیروی کنید، غذای مخصوص خود را با خود به هواپیما ببرید. اما توجه کنید که بردن برخی خوراکی‌های فاسدشدنی و همچنین مایعات بالای 100 ملی‌لیتر به کابین هواپیما ممنوع است.

سفر با هواپیما به استانبول

چگونه سفری راحت به استانبول داشته باشیم؟

برای داشتن یک سفر هوایی راحت به استانبول باید به نکات مختلفی توجه کنیم که در این نوشته به بخش مهمی از آن‌ها اشاره کردیم. درصورتی‌که قصد سفر به استانبول در نوروز پیش رو را دارید، می‌توانید با رزرو تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ سفر راحتی به این شهر زیبا داشته باشید. در سفر با تور به استانبول بسیاری از این نکات توسط کارشناسان تور به شما توضیح داده می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت‌تری به سفر بپردازید.

کلام آخر

سفرهای هوایی باوجوداینکه بسیار لذت‌بخش‌اند، به دلیل وجود قوانین متعدد می‌توانند کمی چالش‌برانگیز نیز باشند! بنابراین مهم است پیش از سفر با هواپیما با این قوانین به خوبی آشنا باشیم تا با کمترین مشکل سفر کنیم. در سفر با هواپیما به استانبول نیز لازم است با توجه به مقصد، ایرلاین پرواز و… نکات مختلف مربوط به این سفر را رعایت کنیم تا سفری بی‌دغدغه به شهر استانبول را تجربه کنیم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا