میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم؟

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم، پیشنهاد ما شربت زعفران است. شربت زعفران با عطر دلنشین و رنگ فوق‌العاده جذابی که دارد یکی دیگر از شربت‌هایی با طبع گرم است که می‌توان آن را همراه با غذاهای سرد مصرف کنید.

تبلیغ در عصر ترکیه

غذاهای سرد مزاج در طب سنتی به غذاهایی اطلاق می‌شود که در بدن حس سرما و بلغم ایجاد می‌کنند. مصرف این غذاها به خصوص برای افراد سرد مزاج و بلغمی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و با به هم ریختن تعادل طبع، موجب احساس رخوت، خستگی و سستی در بدن می‌شود. به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است غذاهای خودتان را با نوشیدنی‌هایی که طبع متعادل و گرمی دارند مصرف کنید. اما غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم که دچار مشکل نشویم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با لیستی از بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توانید همراه با غذاهای سرد مزاج مصرف کنید، آشنا شوید.

نوشیدنی های مفید برای مصرف با غذاهای سرد

خیلی از ما می‌دانیم که غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم و بسیاری از ما نیز به دلیل عدم آگاهی در مورد طبع غذاها، دائما دچار مشکل می‌شویم. حقیقت این است که غذاها طبع‌های متفاوتی دارند و برای این که بدن ما همیشه در وضعیت تعادل باشد، لازم است از غذاهای گرم و سرد در کنار هم استفاده کنیم. اما سوال اینجاست که غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم و چطور با مصرف نوشیدنی میزان سردی غذا را برطرف کنیم؟ در ادامه می‌توانید با 8 نوشیدنی مفید و گرم آشنا شوید.

لیموناد زنجبیلی

یکی از نوشیدنی‌هایی که می‌توانید با غذاهای سرد مزاج مصرف کنید، لیموناد زنجبیلی است. آب لیمو ترش تازه دارای ویتامین C است و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. همچنین، مصرف آب لیمو ترش می‌تواند به تعادل آب و الکترولیت‌ها در بدن کمک کند. برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید آب لیمو ترش تازه را با کمی شکر و مقداری زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل ترکیب کنید. زنجبیل طبع گرمی به این نوشیدنی می‌بخشد و از سردی بدن جلوگیری می‌کند.

انواع نوشابه

نوشابه همیشه در دسته محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها قرار دارد و خبر خوب این است که نوشابه‌ها طبع متعادلی دارند و مصرف آن‌ها با غذاهای سردمزاج هیچ مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. اگر در رژیم هستید و یا به هر دلیلی دوست ندارید نوشابه‌های معمولی را مصرف کنید، پیشنهاد ما نوشابه انرژی زا، بدون قند یا زیرو و رژیمی است.

شربت زعفران

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که غذاهای سردی را با چه نوشیدنی‌های بخوریم، پیشنهاد ما شربت زعفران است. شربت زعفران با عطر دلنشین و رنگ فوق‌العاده جذابی که دارد یکی دیگر از شربت‌هایی با طبع گرم است که می‌توان آن را همراه با غذاهای سرد مصرف کنید. برای این کار می‌توانید مقداری زعفران دم کنید و آن را با آب و شکر ترکیب کنید. سپس از این شربت در کنار غذا استفاده کنید. این نوشیدنی در کنار طعم لذیذی که دارد، به پاکسازی کبد کمک می‌کند و در درمان بیماری‌های قلبی، سرفه‌های خشک و سوءهاضمه نیز مفید است.

آبمیوه‌های طبیعی

قطعا خوردن یک وعده تن ماهی در روغن زیتون و فلفلی لذت زیادی دارد، اما ماهی طبع سردی دارد و اگر این غذا را با نوشیدنی‌های سرد مزاج مصرف کنید، ممکن است احساس بدی را تجربه کنید. بسیاری از آبمیوه‌های طبیعی مثل آب هویج، آب انبه، آب انگور قرمز و آب سیب طبع گرم و متعادلی دارند و از همین رو انتخاب مناسبی برای مصرف با غذاهای سرد مزاج هستند. این آبمیوه ها خواص فوق‌العاده‌ای دارند و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. بهتر است این آبمیوه ها را خودتان در خانه آماده کنید و به صورت تازه مصرف کنید.

شربت گلاب

شربت دیگری که می‌توانید همراه با غذاهای سرد مزاج مصرف کنید، شربت گلاب است. گلاب طبع گرمی دارد و موجب بهبود مشکلات گوارشی، رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و گرم کردن بدن از درون می‌شود. برای تهیه شربت گلاب می‌توانید این شربت را به صورت ساده یا زعفرانی آماده کنید. برای این کار باید شکر و آب را بجوشانید تا غلیظ شود. سپس زعفران و گلاب را اضافه کنید. بعد از آماده شدن شربت صبر کنید تا خنک شود. سپس این شربت را با کمی آب ترکیب کنید و در کنار غذاهایی که طبع سردی دارند مصرف کنید.

شربت دارچین

دارچین یکی از خوش‌عطرترین ادویه‌های گرم مزاج است که می‌توانید از آن برای تهیه شربت استفاده کنید. این شربت طبع گرمی دارد و به رفع عطش، تقویت سیستم گوارش و از بین بردن نفخ کمک می‌کند. ساده‌ترین روش تهیه این شربت این است که مقداری چوب دارچین را با آب و شکر بجوشانید. سپس شربت را فیلتر کنید و آن را با کمی آب سرد ترکیب کرده و میل کنید. اضافه کردن مقداری عصاره وانیل طعم فوق‌العاده‌ای به شربت دارچین می‌بخشد.

شربت بهارنارنج

اگر تنها یک بار طعم شربت بهار نارنج را چشیده باشید، می‌دانید که عطر دل‌انگیز این شربت با هیچ شربت دیگری قابل‌مقایسه نیست. بهار نارنج طبع گرمی دارد و از همین رو شربت آن برای افراد سردمزاج بسیار مناسب است. برای تهیه شربت بهار نارنج می‌توانید از ترکیب عرق بهار نارنج، شکر و آب استفاده کنید. اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه به این شربت طعم بی‌نظیری می‌بخشد.

شربت نعنا

غذاهای سرد

نعنا طبع گرمی دارد و شربت نعنا یکی از لذیذترین انواع شربت با طبع گرم است که می‌توانید همراه با غذاهای سرد مزاج مصرف کنید. برای تهیه شربت نعنا می‌توانید از ترکیب عرق نعنا، شکر یا عسل و آب استفاده کنید. اضافه کردن برگ نعنا له شده و مقداری آب لیمو ترش تازه موجب خوش‌طعم‌تر شدن این شربت می‌شود.

سخن نهایی

مهم نیست تن ماهی در روغن زیتون و فلفلی می‌خورید یا سالاد الویه با سیب زمینی فراوان؛ زمانی که حواستان به غذاهایی که می‌خورید باشد، بدن شما همیشه در وضعیت تعادل خواهد بود. مصرف نوشیدنی‌های گرم در کنار غذاهای سرد مزاج یک راهکار ساده برای جلوگیری از ایجاد بلغم و سردی و بدن است و موجب می شود تا همیشه بعد از غذا خوردن احساس خوبی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا