میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

طرح اجاره 49 ساله مسکن در ترکیه

دولت ترکیه قصد دارد به منظور حل معضل مستاجران طرح اجاره 49 ساله مسکن را با پیمانکاران ساختمانی اجرا کند.

تبلیغ در عصر ترکیه

به گزارش عصرترکیه روزنامه تورکیه گازتسی در مطلبی در این خصوص نوشت دولت ترکیه سرگرم بررسی طرحی است که هدف از آن حل مشکلات مستاجران در رابطه با صاحبخانه هاست و انتظار می رود با اجرایی شدن این طرح کرایه ها نیز تا 50 درصد کمتر شود.

طبق این طرح ، دولت می خواهد با مشارکت بخش خصوصی و پیمانکاران ساختمانی در بخش مسکون انبوه سازی کند. در چارچوب این طرح زمین را دولت به پیمانکاران ساختمانی واگذار می کند و هزینه های ساخت و ساز را بخش خصوصی تامین می کند.

به این ترتیب قیمت تمام شده ساختمان کمتر می شود زیرا بخش عمده ای از هزینه املاک قیمت عرصه است. بر اساس این طرح صاحبان ساختمانهای احداث شده موظف هستند به مدت 49 سال این واحدها را به متقاضیان با قیمتهایی که دولت تعیین می کند و شروع آن حدود 10 تا 12 هزار لیر پیش بینی شده است، اجاره بدهند.

همچنین قرارداد اجاره این واحده ها سه سال اعتبار دارد و بعد از آن قابلیت تمدید و افزایش اجاره را دارد که آن هم با نظارت دولت خواهد بود. به علاوه مستاجر می تواند تا 49 سال هر 3 سال یک بار این قرارداد را تمدید کند و صاحبخانه اجازه ندارد او را به زور بیرون کند.

هم اکنون یکی از دعواهای بین موجر و مستاجر در ترکیه فشار صاحبخانه ها برای بالا بردن شدید اجاره و در صورت ممانعت مستاجر از قبول آن بیرون کردن اوست. مسئولان امیدوارند چنین طرحی بتواند کمک زیادی به حل مشکل مسکن بکند و قیمتها را در بازار تعدیل کند. آمارها نشان می دهد هم اکنون بخش زیادی از پرونده ها در دادگاههای ترکیه مربوط به دعوای موجر و مستاجر است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا