میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

سِرُم یا کرم؛ کدامیک انتخاب مناسبی برای پوست است؟

امروزه سرم‌ها از نظر فواید ضدپیری از کرم‌های مرطوب‌کننده سنتی پیشی گرفته‌اند. برای دریافت بهترین نتیجه از این محصولات توصیه می‌شود که آنها را بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست و قبل از زدن مرطوب‌کننده استفاده کنید.

تبلیغ در عصر ترکیه

امروزه انواع متنوعی از محصولات پوستی در بازار وجود دارد. سرم‌ها و کرم‌های مختلف نیز جزو این محصولات هستند که با اهداف مختلفی روانه بازار می‌شوند. در این مطلب بیشتر در خصوص این محصولات مناسب پوست صحبت می‌کنیم.

سرم پوست چیست؟

سرم پوست یک محصول مراقبتی است که به‌سرعت جذب پوست می‌شود و میزان زیادی عناصر فعال به آن می‌رساند. از آنجایی که سرم‌ها بسیار قوی هستند چند قطره از آنها برای پوشاندن تمام صورت کافیست. این محصولات مایع برای برطرف کردن مشکلات پوستی خاص مانند لک‌های قهوه‌ای، چین‌وچروک و علائم پیری موثر هستند.

امروزه سرم‌ها از نظر فواید ضدپیری از کرم‌های مرطوب‌کننده سنتی پیشی گرفته‌اند. برای دریافت بهترین نتیجه از این محصولات توصیه می‌شود که آنها را بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست و قبل از زدن مرطوب‌کننده استفاده کنید.

کرم مرطوب‌کننده چیست؟

کرم مرطوب‌کننده معمولا به صورت کرم یا لوسیون است و با هدف ممانعت از خشک شدن پوست تولید می‌شود. این محصولات حاوی آب بوده و پوست را مرطوب نگه می‌دارند. کرم‌های مرطوب‌کننده میزان رطوبت پوست را افزایش داده و به آن بافتی نرم و لطیف می‌دهند و در فرمول‌های مختلف در دسترس هستند.

کرم‌های مرطوب‌کننده همچنین به بهبود زخم‌های پوستی کمک کرده و خارش و التهاب پوست را نیز کاهش می‌دهند. شما برای داشتن یک روتین مناسب پوستی نیاز به یک کرم مرطوب‌کننده مناسب دارید. یادتان باشد که کرم‌های مرطوب‌کننده علاوه بر رطوبت رسانی همانند یک سد محافظتی در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی، گرد و خاک، رطوبت، سرما یا گرمای شدید و اشعه‌های ماورای بنفش خورشید نیز عمل می‌کنند. باید بدانید که سرم‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده نقش موثری در روتین مراقبت از پوست دارند. این دو محصول با فواید و خواص متفاوت باعث تغذیه پوست می‌شود.

آیا می‌توان استفاده از سرم و کرم مرطوب‌کننده را ترکیب کرد؟

بله. سرم‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده با اهداف مختلفی برای مراقبت از پوست تولید می‌شوند. برای حفظ نرمی، لطافت و جوانی پوست و همچنین برای حفظ ظاهر جوان آن استفاده روزانه از سرم و همچنین کرم مرطوب‌کننده ضروری است. با این حال لازم است که این محصولات را متناسب با نوع و نیازهای خاص پوست خود انتخاب و استفاده کنید.

نکته کلیدی در یادگیری نحوه استفاده درست از این محصولات در جهت تغذیه، رطوبت‌رسانی، نرمی و داشتن پوست بدون لک است. در حالت کلی توصیه می‌شود ابتدا محصولات رقیق‌تر به پوست زده شود. سرم‌ها به‌دلیل اینکه به صورت عمقی در پوست نفوذ می‌کنند لازم است که اول به پوست زده شوند. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا سرم پوست را به پوست بزنید و سپس کرم مرطوب‌کننده بزنید تا یک لایه محافظتی روی پوست تشکیل شود و اثرات مغذی سرم را در پوست حبس کند.

در حالت کلی توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر نوع محصول پوست و مو با پزشک متخصص مشورت کنید تا محصول مناسب و روش استفاده درست از آن را مشخص کند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا