میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

این مواد غذایی پوست شما را کم آب می کنند!

کافئین موجود در چای، قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات مشابه اساسا خاصیت ادرارآور دارد و درنتیجه اگر کافئین در طول روز بیش‌ازحد وارد بدن شود، باعث کم‌آبی بدن و پوست خواهد شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

آیا شما هم احساس می‌کنید که پوستتان کدر و بی‌روح شده است؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، احتمالا مشکل اصلی به رژیم غذایی شما برمی‌گردد. متخصصان می‌گویند که مصرف سدیم، قند و کافئین در طول روز می‌تواند باعث کم‌آبی پوست شود، درحالی که محصولات آبرسان و مرطوب‌کننده موضعی نمی‌توانند به‌تنهایی این مشکل را جبران کنند. پس باید بدانید که آبرسانی به پوست از درون بدن شروع می‌شود و انواع محصولات آبرسان و مرطوب‌کننده فقط زمانی به نتیجه می‌رسند که این اصل مهم را جدی بگیرید.

بدترین مواد غذایی برای پوست: از کافئین تا غذاهای سرخ‌کردنی

کافئین موجود در چای، قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات مشابه اساسا خاصیت ادرارآور دارد و درنتیجه اگر کافئین در طول روز بیش‌ازحد وارد بدن شود، باعث کم‌آبی بدن و پوست خواهد شد.

بعضی افراد با دریافت مقادیر متوسطی از کافئین هم دچار اختلال خواب می‌شوند، درحالی که همین کم‌خوابی ناشی از دریافت کافئین هم پیامدهای منفی مختلفی برای پوست آنها دارد.

دکتر ویتنی بووی (متخصص پوست‌ومو) می‌گوید که فقط یک شب خواب بی‌کیفیت و ناکافی می‌تواند رطوبت طبیعی پوست را کاهش بدهد، سد دفاعی پوست را به خطر بیندازد، سرعت پیشروی فرایندهای پیری پوست را بیشتر کند و باعث شکل‌گیری حلقه‌های تیره زیر چشم شود.

قندهای افزوده نیز فقط باعث افزایش وزن نمی‌شوند، بلکه مستقیما می‌توانند به پوست هم آسیب برسانند زیرا این ترکیبات به فرایندهای ترمیمی بدن صدمه می‌زنند و روند شکل‌گیری کلاژن طبیعی در پوست را مختل می‌کنند.

براساس گزارش‌های انجمن قلب آمریکا (AHA) زنان سالم نباید روزانه بیشتر از 25 گرم قند دریافت کنند، درحالی که این میزان برای مردان سالم نباید بیشتر از 36 گرم باشد. با این‌حال، دریافت قندها در میان بعضی از مردم جهان تا 2 یا 3 برابر بیشتر از میزان استاندارد است.

علاوه بر اینها، سدیم نیز باعث کم‌آبی بدن می‌شود زیرا آب را از سلول‌های بدن بیرون می‌کشد. پس زیاده‌روی در دریافت سدیم (بیشتر از 2300 میلی‌گرم در روز برای افراد سالم) نه‌تنها باعث خشکی پوست می‌شود، بلکه مشکلاتی مثل نفخ، پف‌کردگی، حلقه‌های تیره زیر چشم و حتی آکنه را به‌وجود می‌آورد. این نوع از آکنه‌ها به‌دلیل افزایش ترشحات چربی در سطح پوست شکل می‌گیرند.

توجه داشته باشید که کم‌آبی بدن می‌تواند باعث قرمزی و خارش پوست شود و حتی شما را به‌مرور زمان به مشکلات التهابی پوست مبتلا کند. غذاهای سرخ‌کردنی هم جزو بدترین گزینه‌ها برای سلامتی پوست هستند زیرا هم به پوست آسیب می‌رسانند و هم باعث خشکی پوست می‌شوند. به‌گفته متخصصان، دستگاه‌های هواپز واقعا جایگزین خوبی برای سرخ کردن غذاها هستند.

آب: این عنصر طلایی برای پوست

اگر مصرف همه غذاهای مضر نام‌برده را کنترل کنید، اما نوشیدن آب کافی و مصرف خوراکی‌های سرشار از آب طبیعی را در طول روز جدی نگیرید، نمی‌توانید به محافظت از سلامتی پوست خودتان کمک کنید. بنابراین هرروز باید آب ساده بنوشید و میوه‌ها و سبزیجاتی مانند اسفناج، خیار و… را مصرف کنید.

به‌گفته دکتر بووی، «هم محصولاتی که به‌صورت موضعی با پوست شما تماس دارند و هم خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید، هر دو برای حفظ تعادل آب در سطح بدن و پوست مهم هستند». حفظ تعادل آب در بدن نه‌تنها برای پوست، بلکه برای تعادل قند خون، حفظ هوشیاری و همچنین گوارش مطلوب هم بسیار مهم است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
گرد آورنده
وب سایت سلامت
منبع
nypost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا