میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است

این کشور ۸۳ درصد از کل سرور‌های جهان را تولید می‌کند. در رابطه‌با سرور‌های AI، این میزان به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و زمانی که تأمین‌کنندگان با برند آمریکایی نیز در نظر گرفته شود، به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

تبلیغ در عصر ترکیه

شرکت‌های تایوانی بازار سرور‌های هوش مصنوعی را قبضه کرده‌اند و حدود ۹۰ درصد از تولیدات این حوزه در تایوان انجام می‌شود.

دولت تایوان جلسه‌ای با ۲۰ رهبر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یکی از پارک‌های فناوری شمال این کشور برگزار کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این جلسه، تایوان بازار سرور‌های هوش مصنوعی را به تصرف خود درآورده است.

شرکت‌های تایوانی توانسته‌اند ۹۰ درصد از بازار جهانی سرور‌های AI را در اختیار بگیرند. گفته می‌شود تقریباً همه‌ی سرور‌های هوش مصنوعی که با برند‌های آمریکایی عرضه می‌شوند، به تولیدکنندگان تایوانی وابسته هستند.

این کشور ۸۳ درصد از کل سرور‌های جهان را تولید می‌کند. در رابطه‌با سرور‌های AI، این میزان به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و زمانی که تأمین‌کنندگان با برند آمریکایی نیز در نظر گرفته شود، به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

اعداد یادشده برای دولت و صاحبان صنایع تایوانی بسیار خوشایند است، اما می‌تواند برای کشور‌های دیگر نگران‌کننده باشد. به‌همین دلیل آمریکا و دولت‌های اروپایی شروع به سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه‌ی صنعت نیمه‌هادی بومی خود کرده‌اند تا از هرگونه شوک اقتصادی ناشی از یک جنگ نظامی احتمالی در تنگه‌ی تایوان پیشگیری کنند.

تایوان در تلاش است تا تمرکز صنایع مختلف را از داخل خاک این کشور کاهش دهد، مانند آنچه اخیراً با سرمایه‌گذاری‌های TSMC در آمریکا، ژاپن و آلمان دیده‌ایم. علاوه‌بر این، در جلسه‌ی مذکور بر ورود شرکت‌های تایوانی به کشور‌های مختلفی مانند آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، آمریکا، مکزیک، و برزیل تأکید شد.

آمار جالب دیگری از وزارت اقتصاد تایوان این بود که تولیدکنندگان تایوانی ۷۸ درصد لپ‌تاپ‌ها و ۵۵ درصد کامپیوتر‌های جهان را تولید می‌کنند. دولت و صاحبان صنعت راجع‌به موضوعاتی مانند شبکه‌ی ۶G، کاهش انتشار کربن در صنایع تولیدی، انرژی سبز و جذب استعداد‌های برتر به تایوان بحث کردند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا