میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

تمایل قوی سرمایه‌گذاران آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه

شیمشک ابراز امیدواری کرد که این تمایل سرمایه‌گذاران به فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی ترکیه تبدیل شود و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر و تبادلات سودمند فراهم آورد.

تبلیغ در عصر ترکیه

وزیر دارایی ترکیه، مهمت شیمشک، در حاشیه اجلاس‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در واشنگتن، از تمایل قوی سرمایه‌گذاران آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه خبر داد.

به گزارش عصر ترکیه، وی این تمایل را ناشی از ثبات اقتصادی ترکیه، اصلاحات ساختاری انجام شده و انضباط مالی دولت دانست.

شیمشک در اظهار داشت: “ما شاهد علاقه زیادی از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه هستیم. این امر به دلیل اقدامات ما برای تقویت بنیان‌های کلان اقتصادی از طریق کاهش تورم، اجرای اصلاحات ساختاری و حفظ انضباط مالی است.”

وی در ادامه به جلسات متعدد خود با مقامات و نمایندگان international organizations مانند بانک جهانی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی، بانک اروپایی بازسازی و توسعه و بانک سرمایه گذاری اروپایی اشاره کرد و گفت: “در این دیدارها، توضیحات جامعی در مورد برنامه میان مدت (MTP) ترکیه، دستاوردهای حاصله و چشم‌انداز آینده ارائه شد. استقبال بسیار خوبی از سوی سرمایه‌گذاران صورت گرفت.”

وزیر دارایی ترکیه در تشریح دلایل این استقبال، خاطرنشان کرد: “ترکیه از جمله معدود کشورهایی است که برنامه‌ای منسجم و قابل اتکا با سابقه‌ای اثبات شده ارائه می‌دهد. ما با اتکا به اقتصاد قوی و در حال توسعه خود، از طریق کاهش تورم، اصلاحات ساختاری و انضباط مالی، در حال تقویت ثبات کلان اقتصادی هستیم. این امر توجه و اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.”

شیمشک در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این تمایل سرمایه‌گذاران به فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی ترکیه تبدیل شود و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر و تبادلات سودمند فراهم آورد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا