میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

رشد 100 درصدی صادرات ترکیه به عربستان

رئیس دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه گفت که صادرات کشور به عربستان 100 درصد افزایش یافته است.

تبلیغ در عصر ترکیه

بوراک داغلی‌اوغلو، رئیس دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو تاکید کرد: سال گذشته شاهد افزایش بیش از 100 درصدی صادرات ترکیه به عربستان سعودی بودیم.

وی با بیان اینکه حجم تجارت میان دو کشور سال گذشته 10 درصد رشد کرده است، گفت: اما مهمتر از آن، سالی بود که شاهد افزایش بیش از 100 درصدی صادرات ترکیه به عربستان بودیم.

داغلی‌اوغلو اظهار داشت: تجارت همیشه اول است. سپس سرمایه‌گذاری‌ها می‌آید. بیایید بگوییم که امیدواریم در سه ماهه آینده اخبار سرمایه گذاری بسیار ملموس و گسترده‌تری دریافت کنیم.

وی درباره نشست تجاری و سرمایه‌گذاری ترکیه و عربستان سعودی که در آنکارا برگزار شد، نیز گفت: بحث‌های گسترده‌ای صورت گرفت. همکاری در چه زمینه‌هایی می‌تواند امکان پذیر باشد؟ این موضوع مهمی برای تحول سبز بود. ایمنی مواد غذایی موضوع مهم دیگری است.

برخی از همکاری‌ها نیز بین شرکت‌های مواد غذایی در حال بحث است. در اینجا موضوع سرمایه گذاری‌های متقابل است. مزایایی وجود دارد که هر دو کشور می‌توانند در این زمینه برای یکدیگر به ارمغان بیاورند. پروژه‌های زیربنایی و عمرانی یکی از مهمترین موضوعات است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی چند پروژه بزرگ به ویژه در محدوده چشم انداز 2030 خود در اینجا دارد. گفتند حتماً می‌خواهند پیمانکاران ترک و شرکت‌های مهندسی ترکیه را اینجا ببینند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا