میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

حضور پیمانکاران تُرک در پروژه «چشم‌انداز 2030» عربستان سعودی

بخش پیمانکاری ترکیه که کارهای بسیار موفقی را در سراسر جهان انجام می‌دهد، در پروژه «چشم‌انداز 2030» عربستان سعودی نیز حضور خواهد داشت.

تبلیغ در عصر ترکیه

بخش پیمانکاری ترکیه که پروژه‌های بسیار موفقی را در بسیاری از کشورهای جهان انجام می‌دهد، در پروژه «چشم انداز 2030» عربستان سعودی نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش عصرترکیه ، بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی تجارت که با نمایشگاه محصولات صادراتی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه که در ابتدای هفته گذشته در ریاض، پایتخت عربستان سعودی آغاز به کار کرد، با برگزاری نشست‌های تجاری دوجانبه که امروز در مدینه برگزار می‌شود، ادامه دارد.

محمود آسمالی، رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه در گفتگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه پیش بینی می‌شود پروژه «چشم انداز 2030» عربستان سعودی به ارزش 3.3 تریلیون دلاری اجرا شود، اظهار داشت: مخاطبان ما در بسیاری از نقاط جهان به ما می‌گویند که به شرکت‌های ساختمانی نیاز داریم. از این نظر، ما شرکت‌های ترکیه را به عنوان مهمترین شرکای خود ترجیح می‌دهیم.

وی افزود: « بخش پیمانکاری ترکیه پروژه‌های بسیار موفقی را در بسیاری از کشورهای جهان انجام داده و انجام می‌دهد.»

آسمالی با بیان اینکه این پلتفرم که مبتنی بر ایده ایجاد یک «شبکه تجاری جهانی» در میان تجار مسلمان بود، 42 انجمن تجاری از 25 کشور را گرد هم‌آورد، خاطرنشان کرد که آنها با حدود 300 تاجر از ترکیه در این مجمع شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه روابط تجاری ترکیه و عربستان سعودی به ویژه در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، تاکید کرد: حجم تجارت دوجانبه تا سال 2023 به 6.8 میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم در 8 سال گذشته است.

رئیس انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه اظهار داشت: «فرصت‌های سرمایه گذاری بزرگی نه تنها در ساخت و ساز، بلکه در بسیاری از زمینه‌ها مانند گردشگری، سلامت، انرژی و تحول دیجیتال در عربستان سعودی برای ترکیه وجود دارد.»

آسمالی با یادآوری اینکه اهداف استراتژیک دو کشور تجارت متقابل 10 میلیارد دلاری در میان‌مدت و 30 میلیارد دلاری در بلندمدت است، گفت: ترکیه از نظر ظرفیت تولید، نیروی انسانی، آموزش، موقعیت استراتژیک و ارتباطات فرهنگی در مقایسه با سایر کشورها برای عربستان سعودی یک قدم جلوتر است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا