میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

تور تجاری رئیس‌جمهور ترکیه به عراق رسید/ اردوغان عازم بغداد شد

رئیس‌جمهور ترکیه قرار است به زودی به عراق سفر کند، هرچند به تاریخ دقیق این سفر اشاره‌ای نشده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

«رضا گونای» سفیر ترکیه در عراق امروز (سه شنبه) با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد و دو طرف در خصوص سفر قریب‌الوقوع اردوغان به بغداد گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه دفتر السودانی آمده است که در این دیدار طرفین در خصوص راههای گسترش روابط بغداد و آنکارا در راستای منافع مشترک دو طرف به رایزنی پرداختند.

طبق این بیانیه رئیس‌جمهور ترکیه قرار است به زودی به عراق سفر کند، هرچند به تاریخ دقیق این سفر اشاره‌ای نشده است.

سفیر ترکیه و نخست وزیر عراق همچنین در خصوص برپایی مجمع همکاری‌های اقتصادی مشترک در بصره و همچنین حضور ترکیه در روند توسعه عراق و دیگر مسائل دو کشور از جمله پرونده رود فرات و دجله گفت‌‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «السودانی بر حمایت خود از روند فعلی همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور و توسعه سرمایه‌گذاری متقابل و لزوم فعال سازی کمیته‌های مشترک برای پیگیری اجرای تفاهم نامه‌ها و توافقات دو جانبه بین دو کشور همسایه، تاکید کرد».

در همین حال یک منبع بلندپایه دولتی عراق به پاگاه خبری الفرات نیوز گفت که اردوغان، هفته آینده به عراق سفر می‌کند. او گفت که در این سفر شماری از پرونده‌ها بررسی خواهد شد اما مساله اصلی پرونده آب است.

السودانی نخست وزیر عراق نیز در یکم فروردین گذشته برای انجام یک سفر دو روزه به ترکیه رفت، هرچند در آن سفر امیدهای زیادی برای حل پرونده آب به وجود آمد، اما در عمل عراقی‌ها همچنان با مشکلات سدسازی‌های ترکیه و کم آبی دجله و فرات دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
اقتصادنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا