میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

ترکیبی مقوی و خوشمزه/ دشمن نفخ و یبوست تا تقویت سیستم ایمنی

شیر و عسل هر دو منابع سرشاری از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند و هنگامی که این دو ماده مغذی با هم ترکیب شوند، خواص زیادی برای بدن دارند.

تبلیغ در عصر ترکیه

عسل یک ماده پری بیوتیک محسوب می‌شود که به رشد و تکثیر باکتری‌های مفید در روده کمک زیادی می‌کند. وقتی هر روز مخلوط شیر و عسل را مصرف می‌کنید، به بازیابی فلورباکتریایی سالم مورد نیاز برای سیستم گوارش کمک زیادی می‌کند. مصرف منظم این ترکیب در از بین بردن نفخ، یبوست و گرفتگی سیستم گوارش موثر است.

همچنین خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی، باکتری‌های مضر معده را از بین می‌برد. بنابراین در پیشگیری از عفونت معده تاثیر دارد. این معجون می‌تواند فلور باکتری‌های روده را به سطح طبیعی باز برگرداند و عفونت معده را بهبود دهد. از سوی دیگر مصرف این نوشیدنی به درمان یبوست هم کمک زیادی می‌کند.

با توجه به تاثیری که عسل و شیر در سیستم گوارش دارد، به افزایش وزن هم کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی اشتهاآور نیز هست و می‌تواند برای افرادی که قصد چاق شدن دارند، مفید باشد. البته در کنار اشتهاآور بودن، حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن هم هست. بنابراین مصرف روزانه یک لیوان شیر و عسل طبیعی در افزایش وزن بدن تاثیر مثبتی دارد.

مصرف مداوم ترکیبی از عسل طبیعی و شیر باعث افزایش وزن بدن می‌شود. در عین حال این روند چاقی به پُر شدن صورت هم کمک زیادی می‌کند. کسانی که به دنبال روش‌هایی برای چاقی صورتشان هستند، بهتر است روزانه دو یا یک مرتبه این معجون را مصرف کنند.

از جمله مزیت‌های مصرف مخلوط عسل و شیر، افزایش قدرت استقامت بدن است. زمانی که هر روز صبح یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف می‌کنید، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن در همان ابتدای روز تأمین می‌شود.

یکی از خواص شیر و عسل برای سرماخوردگی است. زیرا با تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله گلبول‌های سفید با ویروس سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد.

مدت‌هاست که مصرف عسل و شیر راهی برای درمان مشکل بی‌خوابی است. این دو ماده هر دو در تقویت خواب موثر هستند. حالا تصور کنید وقتی با یکدیگر ترکیب شوند چه تاثیر بر روی ‌کم‌خوابی دارند. مصرف عسل به ترشح انسولین مغز همراه با ترشح ترکیبی به نام «تریپتوفان» کمک زیادی می‌کند. تریپتوفان به ترشح هورمون شادی‌آور «سروتونین» در بدن کمک زیادی می‌کند. این هورمون باعث افزایش احساس سلامتی بدن می‌شود. سروتونین در نهایت به ملاتونین تبدیل می‌شود که وظیفه خوابیدن را برعهده دارد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
بهداشت نیوز

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا