میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

اولین مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب ترکیه در آنکارا افتتاح شد

اولین مرکز تحقیقات چند رشته‌ای علوم اعصاب ترکیه که برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند آلزایمر، اوتیسم و ​​میگرن تاسیس شده، در آنکارا، پایتخت کشور به بهره‌برداری رسید.

تبلیغ در عصر ترکیه

اولین مرکز تحقیقات چند رشته‌ای علوم اعصاب ترکیه که برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند آلزایمر، اوتیسم و ​​میگرن و همچنین حفاظت و بهبود سلامت مغز تاسیس شده، در آنکارا، پایتخت کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش عصرترکیه ، این مرکز تحقیقات و کاربرد مشترک تعالی علوم اعصاب و نوروتکنولوژی که با همکاری دانشگاه‌های فنی خاورمیانه، غازی و آنکارا تاسیس شده، کمک قابل توجهی در حفاظت و بهبود سلامت مغز و همچنین روش‌های جدید در مبارزه با بیماری هایی مانند آلزایمر، اوتیسم و ​​میگرن خواهد داشت.

این مرکز تحقیقات با استفاده از سیستم ام آر زیمنس هل تاینی یرس قصد دارد ترکیه را در خط مقدم تحقیقات مغز قرار دهد.

از این سیستم که در ترکیه برای اولین بار استفاده می‌شود، می‌تواند تصاویر دقیق مغز را به‌دست آورد، نقش مهمی در اندازه گیری فعالیت مغز، درک تعاملات بین نواحی مختلف مغز، و تشخیص، درمان و تحقیق بیماری‌های آن ایفا می‌کند.

پروفسور دکتر خیرالنسا بولن، مدیر مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب ترکیه در سخنرانی خود در افتتاح این مرکز گفت: این مرکز دارای جاذبه‌ای خواهد بود که پژوهشگران را از نقاط مختلف جهان جذب می‌کند.

بولن با تاکید بر اینکه اگرچه مرکز بسیار جدیدی است، اما در حال حاضر دارای زیرساختی است که بهترین‌ها در مناطق مختلف جهان می‌توانند آن را ترجیح دهند، گفت: هدف ما این است که با فعالیت خود در پروژه‌های تحقیقاتی مراکز و آزمایشگاه‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه علوم اعصاب و نوروتکنولوژی نقش فعال داشته باشیم.

 

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا