میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

اروپا نگران کاهش کشت مواد مخدر در افغانستان شد

تبلیغ در عصر ترکیه

به دنبال ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان، بازارهای اروپا نگران کمبود مشتقات مواد مخدر شده است.

به گزارش وب‌سایت پولیتیکو، بازار هروئین اروپا به زودی با یک شوک عرضه مواجه خواهد شد. کارشناسان نگرانند در صورت کمبود مواد مخدری که از مشتقات تریاک به دست می‌آید، بازار این مواد تغییر ماهیت داده و مواد مضرتری جایگزین آن‌ها شود.

گفته می‌شود بخش زیادی از مواد مخدر مصرفی در کشت خشخاش در افغانستاناروپا از افغانستان به این کشورها قاچاق می‌شود. این کشور بیش از ۸۰ درصد تولید خشخاش جهان را دارد، با این حال سال گذشته دولت طالبان اعلام کرده بود که کشت خشخاش ممنوع است.

اگرچه در ماه‌های گذشته سازمان ملل اعلام کرده بود کشت خشخاش در افغانستان در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است اما، منابع محلی از سخت‌گیری دولت طالبان برای جلوگیری از گسترش و تعطیلی برخی زمین‌ها خبر داده است. این امر از نظر کارشناسان به کمبود احتمالی خشخاش منجر شده و می‌تواند تولید مواد افیونی مصنوعی مانند فنتانیل را افزایش دهد که موجب خطر جدی برای سلامت عمومی است.

هر ساله ده‌ها هزار نفر در آمریکا  بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر مصنوعی از جمله فنتانیل، که ۵۰ برابر قوی‌تر از هروئین و ۱۰۰ برابر قوی‌تر از مورفین عمل می‌کند، جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری‌های محلی افغانستان خبر از آن داده‌اند که پس از فرمان ممنوعیت کاشت خشخاش در این کشور، اعلام کرده‌اند شمار زیادی از باغ‌داران در جنوب این کشور به کشت محصولات جایگزین همچون خرما و پسته روی آورده‌اند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
از جمله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا