میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

اتحادیه اروپا: همبستگی در زلزله می‌تواند آغازگر صفحه جدیدی در روابط با ترکیه باشد

تبلیغ در عصر ترکیه

کمیته توسعه پارلمان اروپا در جلسه ای با حضور یانتس لنارچیچ، مسئول کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران این اتحادیه جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت مناطق زلزله‌زده در ترکیه و سوریه ترتیب داد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، لنارچیچ در این نشست با بیان این‌که اتحادیه اروپا پس از زلزله تمام توان خود را بسیج کرد، اظهار داشت: به استفاده از همه ابزار خود ادامه خواهیم داد. این حمایت برای آینده قابل پیش بینی باید از اتحادیه اروپا فراتر رفته و جامعه بین‌المللی باید به طور گسترده‌تر به احیا و بازسازی کمک کند.

وی در ادامه افزود: به نظر من فاجعه زلزله فرصتی برای باز کردن صفحه جدیدی به خصوص در دفتر روابط ما با ترکیه به شمار می‌رود.

لنارچیچ در خصوص پیامدهای زلزله در سوریه نیز گفت که تحریم‌ها علیه رژیم بشار اسد مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور نمی‌شود، اما برای آنکه این کمک‌ها به دست رژیم اسد نیافتد، حساسیت‌های لازم را به خرج می‌دهیم.

از سوی دیگر سرگئی لاگودینسکی، رئیس مشترک کمیسیون پارلمانی مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا نیز با بیان اینکه هفته گذشته از منطقه زلزله زده بازدید کرد، گفت: این بحران می‌تواند یک دوره چند ماهه یا چند ساله را در بر گیرد.

وی ادامه داد: با وجود این فاجعه، ما فرصتی برای تجدید روابط با هم‌پیمان خود ترکیه می‌بینیم. ما با سختی‌ها مواجه هستیم. این چالش‌ها در عرصه سیاسی باقی خواهند ماند. فقط همین بعد انسانی و اقدامات بشردوستانه می‌تواند ما را به هم نزدیک‌تر کند. اتحادیه اروپا می‌تواند نشان دهد که ما هنوز یک خانواده اروپایی هستیم، صرف نظر از اینکه کشوری عضو آن باشد یا نه.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا