میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

وعده قلیچدار اوغلو برای عضویت سریع ترکیه در اتحادیه اروپا

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف مخالفان و رقیب اصلی اردوغان اعلام کرد، در صورت دستیابی به پست ریاست‌جمهوری برای ازسرگیری مذاکرات جهت پیوستن به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خواهد کرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» و نامزد ائتلاف اپوزیسیون و رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت: به رغم اینکه من و هم‌پیمانانم عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را «درست نمی‌دانیم»؛ اما آنکارا روابط اقتصادی با روسیه را حفظ خواهد کرد.

قلیچداراوغلو همچنین به این روزنامه گفت که وظیفه ریاست جمهوری او جلوگیری از تبدیل ترکیه به یک حکومت استبدادی مطلق، بلکه احیای نهادهای دموکراتیک و آغاز حل مشکلات اقتصادی این کشور خواهد بود.

او اضافه کرد، استقلال دستگاه قضا، آزادی رسانه و آزادی بیان – تمام این مسائل باید برگردند- اولویت ما آزادی و دموکراسی خواهد بود.

رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه افزود:‌ ترکیه نمی‌تواند پنج سال دیگر را در دوره اردوغان از دست بدهد.

این سیاستمدار و اقتصاددان سابق تاکید کرد: در صورت تغییر قدرت در ترکیه درک وضعیت مالی واقعی کشور ضروری خواهد بود زیرا ارقام رسمی آن را نشان نمی‌دهند.

قلیچداراوغلو افزود: یکی از گام‌های اولیه تعیین رئیس جدید بانک مرکزی خواهد بود که برای ایجاد اعتماد در فضای مالی داخل و خارج ترکیه تلاش کند.

علاوه بر این، قلیچداراوغلو از قصد خود برای جذب حدود ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد این کشور خبر داد که «این امر ریسک شرکت‌هایی را که مایل به ورود به ترکیه هستند کاهش می‌دهد».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در عین حال نسبت به برگزاری «بدون تخلف» ابراز تردید کرد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا