میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرهاخبرهای ویژه

2 “توگ” برای رؤسای جمهور آذربایجان و ازبکستان کنار گذاشته شد

تبلیغ در عصر ترکیه

2 دستگاه “توگ” برای رؤسای جمهور آذربایجان و ازبکستان کنار گذاشته شده است و به زودی تحویل آنها خواهد شد.

به گزارش عصر ترکیه به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه در مراسم تحویل نخستین سری خودروی ملی ترکیه «توگ T10X» در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه در آنکارا گفت: پس از خودروی «دِوریم» برای ما ساخت خودروی عصر قسمت شد. نه تنها در ترکیه بلکه در جاده‌های جهان نیز شاهد حضور توگ خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: انشاءالله از امروز خودروی ملی ترکیه «توگ» را در جاده‌ها خواهیم دید.

اردوغان تصریح کرد: توگ به عنوان نماد توسعه فناوری و اقتصادی و اعتبار بین‌المللی کشورمان ایجاد شده، گسترش یافته و به سطح کنونی ارتقا پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد یک دستگاه خودروی توگ رنگ آنادولو (قرمز) به الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که پیشتر سفارش داده شده بود، فردا تحویل داده می‌شود.

اردوغان افزود که یک دستگاه خودروی دیگر هم به شوکت میرضیایف، رییس‌جمهور ازبکستان تحویل داده می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان این که از نخستین خودروی توگ که تحویل گرفته شده به عنوان خودروی ریاست جمهوری استفاده خواهد شد، گفت: تاکنون 177 هزار پیش تقاضا برای خرید توگ ثبت شده است.

توگ خودروی ملی ترکیه
توگ خودروی ملی ترکیه

امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه نیز در این زمینه گفت: شاهد یک لحظه تاریخی هستیم. توگ مایه افتخار ترکیه است و از کسانی که در این راه زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

خودروی دوریم که اردوغان به آن اشاره کرد چیست؟

“دوریم” نمادی از تلاش ناموفق ترکیه برای تولید خودرو است. در سال 1350 خورشیدی و در دوره نخست وزیری “جمال گورسل” اولین تلاش صنعت ترکیه برای تولید یک خودروی ملی شکل گرفت و منتهی به تولید خودرویی به نام “Devrim” شد. از این خودرو 4 دستگاه ساخته شد و نخست وزیر وقت، در حضور خبرنگاران سوار آن شد ولی 100 متر نرفته بود که خاموش شد!

علت این بود که به اشتباه خودرویی که بنزین نداشت را آورده بودند. با این حال موجی منفی علیه این خودرو شکل گرفت و فردای آن روز، روزنامه ها پر بود از تیترهای منفی درباره “دوریم”.

دوریم، خودرویی بود که با عجله و بدون مطالعه کافی ساخته بودند و بنابراین، تولیدش به همان ۴ دستگاه محدود ماند و ترکیه تا نیم قرن بعد، سراغ تولید خودروی ملی نرفت تا این که بعد از انباشت تجربه ناشی از مونتاژ فیات و هیوندای و فورد و … و تولید قطعات مهم خودروهای سایر شرکت های خودروسازی در جهان، در صدد احیای رویای خودروی ملی بر آمد و “توگ” متولد شد.

درباره توگ ؛ خودروی ملی ترکیه

توگ یک شرکت خودروسازی ترکیه‌ای است که در اواسط سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و متشکل از ۵ گروه عضو است که عبارتند از: گروه آنادولو Anadolu، ب. ام سی، گروه کاک KOK، شرکت اوپراتور تلفن همراه ترک‌سل و هولدینگ زورلو Zorlu شرکت مادر کانال تلویزیونی وستل.

مدیر عامل کنسرسیوم تاک، گرکان کاراکاس، از مدیران ارشد قطعه سازی بوش آلمان بوده و مدیر ارشد عملیاتی این کنسرسیوم، سرگیو روچا، مدیر عامل جنرال موتورز کره جنوبی بوده‌است.

در تاریخ ۷ دی ۹۸ رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی از نخستین خودروی ملی ترکیه که «توگ» TOGG نام دارد رونمایی کرد.
دولت علاوه بر معافیت‌های مالیاتی به شرکت، خرید سالانه ۳۵ هزار دستگاه از محصولات کارخانه را تضمین کرده‌است، زمین این کارخانه در شهر بورسا در محلی که متعلق به ارتش این کشور بود ساخته شده است.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی پینین‌فارینا طراحی شده‌است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد.

“توگ” چند؟

قیمت هر دستگاه توگ برای آپشن استاندارد ۹۵۳ هزار لیر است.

قیمت مدل رنج استاندارد در تجهیزات V1 نهصد و پنجاه و سه هزار لیر تعیین شد.

با همین آپشن برد، تجهیزات V2 یک میلیون و پنچاه و پنج هزار لیره است.

تجهیزات V2 که در آن از باتری دوربرد استفاده شده است به قیمت یک میلیون و دویست و پانزده هزار لیر به فروش رسید.

خودروی ترکیه می‌تواند ۳۱۴ کیلومتر را در آپشن‌های استاندارد طی کند.

گزینه دیگر برد ۵۲۳ کیلومتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

*خط تولید “توگ” ، خودروی ملی ترکیه (گزارش تصویری)

*رویای ۵۰ ساله ترکیه برای خودروساز شدن: از “دوریم” تا “توگ” (+گزارش تصویری)

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا