میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

گرانی ها در ترکیه سبب شده است مردم به تعمیر کفش های کهنه خود رو بیاورند

یکی از این کفاشها که کلی کفش تعمیری روز سرش ریخته شده بود، گفت مردم دیگر پول خرید کفش نو را ندارند.

تبلیغ در عصر ترکیه

به علت گرانیهای روز افزون کالاها و خدمات در ترکیه ، نه تنها تعمیر لوازم برقی خانه رواج پیدا کرده است ، بلکه این مسئله به کفشها نیز سرایت کرده است.

به گزارش عصرترکیه به نقل از روزنامه سوزجوی ترکیه ، در حالیکه در گذشته به علت ارزان بودن وسایل خانه و کفش و پوشاک ، مردم تمایلی به تعمیر وسایل خراب خود نداشتند و ترجیح می دادند آنها را با کالاهای نو جایگزین کنند اما با تشدید گرانیها و کاهش شدید قدرت خرید مردم در ترکیه به ویژه شهرهای بزرگی مثل استانبول ، مردم نه تنها لوازم برقی منزل خود را به تعمیرگاه ها می سپارند بلکه این روزها تعمیر کفش نیز رواج زیادی پیدا کرده است و کفاشان کاسبیشان رونق گرفته است.

یکی از این کفاشها که کلی کفش تعمیری روز سرش ریخته شده بود، گفت مردم دیگر پول خرید کفش نو را ندارند. او افزود مردم را طوری فقیر کرده اند که بازار دست دوم فروشی رونق زیادی پیدا کرده است. وضعیت مثل 40 سال پیش شده و کاسبی کفاشیها خوب شده است.

نادر آتامان نماینده مجلس ترکیه و عضو شهرداری استانبول از حزب جمهوریت خلق در بیان این وضعیت گفت که یک بار به یک کفاشی در باقرکوی استانبول رفته بود که با تلی از کفشهایی که برای تعمیر آورده شده بود مواجه شد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا