میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

کلیسای کانتور کجاست؟

کلیسای کانتور که به «برج ناقوس» نیز معروف است، در جنوب پارک مشاهیر یا لاله‌ها واقع در محدوده بلوار آیت‌الله طالقانی قرار دارد

تبلیغ در عصر ترکیه

کلیسای کانتور که به «برج ناقوس» نیز معروف است، در جنوب پارک مشاهیر یا لاله‌ها واقع در محدوده بلوار آیت‌الله طالقانی قرار دارد. این کلیسا که قدمت آن به دوران پهلوی می‌رسد، از معدود کلیسا‌های ارتدکس در ایران به شمار می‌رود و شهرت بسیاری دارد. نام این کلیسا در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

مسیر دسترسی به کلیسای کانتور
برای دسترسی به کلیسای کانتور از میدان شهدا در مرکز قزوین به‌سمت شمال شهر حرکت کنید. پس از عبور از بلوار شهدا و خیابان پیغمبریه در امتداد خیابان تاریخی سپه، به سبزه‌میدان (میدان آزادی) خواهید رسید. با حرکت به‌سمت راست و ورود به بلوار طالقانی، ۲۵۰ متر پیش بروید و سپس با انتور در ضلع جنوبی پارک واقع شده است.

کلیسای کانتور در جنگ جهانی دوم و در زمان اشغال ایران به‌دست روس‌ها در شهر قزوین ساخته شد. کانتور به زبان روسی به‌معنای مقر یا مرکز است.

پس از خروج روس‌ها از ایران این کلیسا خالی شد. در ایران مسیحی‌های ارتدکس ساکن نیستند و به همین دلیل، این بنا هم‌اکنون به‌عنوان یک بنای تاریخی حفظ و نگهداری می‌شود؛ البته درون این کلیسای زیبا، چند ویترین فروش جواهرات دست‌ساز و دیگر صنایع دستی قرار دارد.

در قزوین دو کلیسای دیگر نیز وجود دارد که فعال هستند و مسیحی‌ها و ارامنه برای مراسم خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما اجازه بازدید از آن‌ها وجود ندارد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
صد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا