میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

چه افرادی باید روزانه کلاژن دریافت کنند؟

کلاژن یکی از مهم‌ترین سازه‌های پروتئینی در بدن است که در تاندون‌ها، رباط‌ها، پوست، عضله‌ها، استخوان‌ها و رگ‌های خونی وجود دارد، اما میزان آن در بدن همزمان با روندهای پیری کمتر و کمتر خواهد شد.

تبلیغ در عصر ترکیه

با این‌حال، بعضی از افراد به‌طور کلی بیشتر از دیگران به دریافت روزانه کلاژن و حتی مصرف مکمل کلاژن نیاز دارند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا شما هم در یکی از این گروه‌ها قرار می‌گیرید یا نه، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

1. افرادی که خطوط ریز پوستی دارند

یکی از اولین نشانه‌ها که می‌گوید باید روزانه کلاژن دریافت کنید، مشاهده خطوط ریز پوستی است. توجه داشته باشید که خطوط ریز پوستی می‌توانند به‌مرور زمان به چین‌وچروک‌های عمیق تبدیل شوند، مخصوصا اگر رسیدگی به آنها را جدی نگیرید و از پیشروی آنها جلوگیری نکنید.

پپتیدهای کلاژنی دقیقا همین‌جاست که وارد می‌شوند. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که این پپتیدها به تقویت قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و تراکم کلاژن را در بافت پوست افزایش می‌دهند. این پپتیدها میزان کلاژن‌سازی و شکل‌گیری مولکول‌های مفید دیگر مثل الاستین و فیبریلین را در پوست بیشتر می‌کنند.

صافی و نرمی پوست هم اساسا تا حدود زیادی به وجود کلاژن کافی در بافت پوست بستگی دارد. مطالعات دیگری هم نشان داده‌اند که سطح رطوبت طبیعی پوست نیز به کلاژن وابسته است، درحالی که کم‌آبی پوست در طولانی‌مدت می‌تواند یکی از دلایل شکل‌گیری خطوط ریز پوستی باشد.

2. کسانی که در دوران یائسگی قرار دارند

از منظر علمی، هر فردی در هر سنی می‌تواند مصرف روزانه کلاژن را شروع کند زیرا کلاژن‌سازی طبیعی بدن از اواسط دهه 20 سالگی به‌طور میانگین حدود 1 درصد به‌ازای هر 1 سال افزایش سن ضعیف‌تر می‌شود.

اما کسانی که وارد دوران یائسگی شده‌اند، با کاهش 30 درصدی کلاژن‌سازی در بدن مواجه می‌شوند که تغییر بسیار بزرگی است. به همین دلیل هم این افراد با تغییرات اساسی در وضعیت پوست مثل شکل‌گیری خطوط ریز و افتادگی پوست مواجه می‌شوند. بنابراین خانم‌هایی که وارد دوران یائسگی می‌شوند، باید مصرف روزانه کلاژن را جدی بگیرند.

3. کسانی که می‌خواهند پوست توپر و دارای رطوبت طبیعی داشته باشند

اگر می‌خواهید که پوست شما هیمشه توپر، درخشان و دارای رطوبت طبیعی باشد، پس حتما باید مصرف روزانه کلاژن را جدی بگیرید. درواقع مصرف منظم و روزانه کلاژن می‌تواند یکی از بهترین ترفندها برای داشتن پوست جوان و شاداب باشد. گنجاندن مواد غذایی سرشار از کلاژن مثل آب قلم گوساله و سفیده تخم‌مرغ در رژیم غذایی هم می‌تواند میزان کلاژن‌رسانی به بدن را در طول روز افزایش بدهد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا