میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چطوری از میدان تکسیم به فرودگاه استانبول برویم؟

در این مطلب به معرفی انواع شیوه‌هایی که برای تردد از میدان تکسیم در مرکز شهر استانبول به فرودگاه استانبول وجود دارد پرداختیم و تلاش کردیم تا با ارائه اطلاعات درباره چگونگی طی کردن این مسیر با انواع وسایل حمل‌ونقل تلاش کردیم تا به گردشگران استانبول کمک کنیم تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط شخصی و بودجه مالی سفرشان انتخاب کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

اگر از مسافران همیشگی و قدیمی استانبول باشید پس حتماً تجربه حضور در یکی از فرودگاه‌های آتاتورک یا صبیحه گوکچن را در سفرهای هوایی خود داشته‌اید؛ اما دیگر بیش از یک دهه است که فرودگاه آتاتورک به‌طورکلی تعطیل شده است و بیشتر پروازهای خارجی این شهر نیز در فرودگاه جدید استانبول که به عقیده بسیاری بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است، انجام می‌شود؛ اما میدان تکسیم همچنان هم پاتوق اصلی اقامت گردشگرانی است که تمایل دارند تا در مرکز شهر استانبول باشند. دراین‌بین این‌که چطور می‌توان از میدان تکسیم به فرودگاه یا برعکس رفت به یکی از پرتکرارترین پرسش‌های گردشگران استانبول تبدیل شده است. اگر سفر هوایی به استانبول را در پیش دارید با ما همراه شوید تا در ادامه به این پرسش جواب دهیم.

از میدان تکسیم تا فرودگاه با تاکسی
برای رفتن از میدان تکسیم به فرودگاه و یا مسیر برگشت آن می‌توان از تاکسی‌های معمول شهر استانبول که استفاده کرد. پیدا کردن این تاکسی‌ها کار دشواری نیست و تقریباً در هر نقطه از میدان تکسیم و در بیشتر ساعات شبانه‌روز می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ زیرا میدان تکسیم محل تجمع گردشگران خارجی است و رانندگان تاکسی هم با در نظر گرفتن این موضوع همیشه آماده خدمات‌رسانی از این نقطه به نقاط دیگر هستند.

اگر بخواهید از فرودگاه جدید استانبول به میدان تکسیم بروید هم درست در محوطه بیرونی فرودگاه و جلوی درب‌های خروج فرودگاه تعداد زیادی از این تاکسی‌ها را خواهید دید.

سیستم تاکسی‌رانی استانبول بر مبنای استفاده از تاکسی‌متر است و ازاین‌رو قیمت تاکسی از میدان تکسیم به فرودگاه بر اساس مسیر انتخابی متغیر است. بعلاوه این تاکسی‌ها شامل سه دسته تاکسی‌های زرد، آبی و مشکی هستند و تاکسی‌های زردرنگ ارزان‌ترین قیمت را دارند اما دو تاکسی دیگر با توجه به امکانات بیشتری که دارند قیمت بیشتری هم دارند. گفتنی است مسافت جاده‌ای میان فرودگاه و میدان تکسیم با تاکسی نزدیک به ۳۵ دقیقه زمان می‌برد.

از میدان تکسیم تا فرودگاه با اتوبوس‌های فرودگاه
برای طی کردن مسیر میان فرودگاه جدید استانبول و میدان تکسیم می‌توان از اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه که به آن‌ها هاوا ایست (HavaIST) گفته می‌شود نیز استفاده کرد. این اتوبوس‌ها به‌صورت شبانه‌روزی و هر ۳۰ دقیقه یک‌بار در خط ویژه فرودگاه و میدان تکسیم خدمات‌رسانی می‌کنند. ایستگاه اتوبوس ویژه فرودگاه استانبول در طبقه دوم فرودگاه قرار دارد و اگر از میدان تکسیم بخواهید به ایستگاه اتوبوس‌ هاوا ایست بروید تنها کافی است ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به ایستگاه برسید و از آنجا سوار خط HVIST16 شوید.

با خرید استانبول کارت می‌توان هزینه اتوبوس ویژه فرودگاه استانبول را پرداخت کرد.
در نظر داشته باشید که مدت زمان رسیدن به فرودگاه با اتوبوس بیشتر از تاکسی طول می‌کشد؛ بنابراین اگر برای برگشت بلیط استانبول به تهران را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید با اتوبوس از میدان تکسیم به فرودگاه بروید لازم است در نظر داشته باشید که این اتوبوس‌ها به‌طورمعمول و بدون در نظر گرفتن ترافیک سنگین، در مدت‌زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه این مسیر را طی می‌کنند.

شاتل فرودگاهی از میدان تکسیم به فرودگاه
یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استانبول که برای طی کردن مسیر میان فرودگاه جدید استانبول و میدان تکسیم می‌توان از آن بهره برد شاتل‌ها هستند. شاتل درواقع نوعی ماشین به‌صورت ون است که ظرفیت آن می‌تواند از ۳ تا ۱۲ نفر باشد. معمولاً شاتل‌ها برای افرادی که به‌طور دسته‌جمعی و یا همراه با خانواده به استانبول سفر کرده‌اند و یا تعداد زیادی چمدان همراه دارند مناسب هستند و قیمت آن‌ها کمی از قیمت تاکسی‌های زرد بیشتر است. این شاتل‌ها را می‌توان به‌صورت آنلاین از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات رزرو کرد. بااین‌وجود اگر سرویس ترانسفر فرودگاهی جزوی از خدماتی باشد که به‌طور رایگان در هتل محل اقامت شما در استانبول ارائه می‌شود بهترین کار درخواست این سرویس از هتل است. برخی هتل‌ها نیز این خدمات را با دریافت هزینه به مهمانان عرضه می‌کنند که معمولاً قیمت بالاتری از قیمت اصلی دارد.

رفتن به فرودگاه استانبول از میدان تکسیم با مترو
مترو همواره جزو محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی است و در استانبول نیز از طریق مترو می‌توان به بسیاری از نقاط شهر رفت. به‌تازگی و در ماه جولای ۲۰۲۳ میلادی خط M11 مترو جهت تردد در مسیر فرودگاه و میدان تکسیم راه‌اندازی شده است؛ اما ازآنجاکه هنوز این پروژه در دست انجام است هنوز امکان تردد مستقیم از یک خط مترو در مسیر تکسیم و فرودگاه فراهم نشده است؛ بنابراین آن دسته از گردشگران ایرانی که بلیط بازگشت استانبول تهران را خریداری کرده‌اند و قصد دارند تا در پایان سفر از میدان تکسیم به فرودگاه استانبول بروند بهتر است در نظر داشته باشند که لازم است چند مسیر مختلف را طی کنند.

برای این کار بعد از سوار شدن به ایستگاه مترو میدان تکسیم لازم است در ایستگاه شیشیلی مجدیه کوی در محله شیشیل استانبول پیاده شوند. سپس از آنجا از مترو شیشیل مجدیه کوی به ایستگاه کایتانه بروند و در نهایت از ایستگاه مترو کایتانه به ایستگاه مترو فرودگاه استانبول بروند.

بهترین وسیله نقلیه برای رفتن از میدان تکلیسم به فرودگاه
اگر از طریق پرواز به استانبول سفر کرده باشید فرقی ندارد بلیط چارتر داشته باشید یا معمولی درهرحال به‌احتمال‌قوی پروازتان از استانبول به تهران نیز از فرودگاه جدید استانبول انجام خواهد شد. مسلماً پیدا کردن بهترین وسیله نقلیه برای تردد از میدان تکسیم که نقطه مرکزی استانبول است تا فرودگاه نیز برایتان اهمیت دارد. هرکدام از وسایل نقلیه‌ای که پیشتر از آن‌ها نام بردیم مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند و برحسب شرایط سفر و میزان بودجه‌ای که برای حمل‌ونقل در سفر در نظر گرفته‌اید می‌توان از میان آن‌ها دست به انتخاب زد. در نظر داشته باشید که مترو، اتوبوس، شاتل، تاکسی‌های زرد و در نهایت تاکسی‌های لوکس آبی و مشکی به ترتیب هزینه ارزان‌تری دارند.

اگر ملاکتان قیمت مقرون‌به‌صرفه باشد مترو بهترین گزینه برای طی کردن مسیر میان فرودگاه و میدان تکسیم است؛ اما همان‌طور که گفتیم مترو خط مستقیمی به فرودگاه ندارد و زمان معطلی و تعویض ایستگاه‌ها نیز موجب طولانی شدن مسیر می‌شود. اگر چمدان‌ها و وسایل زیادی هم همراه داشته باشید شرایط کمی دشوار می‌شود.

اگر سریع بودن و راحتی وسیله نقلیه برایتان اهمیت بیشتری دارد تاکسی‌ها بهترین گزینه هستند زیرا مسیر میان فرودگاه و میدان تکسیم که نزدیک به ۴۰ کیلومتر است معمولاً با تاکسی ۳۵ دقیقه زمان می‌برد؛ اما باید این موضوع را در نظر گرفت که تاکسی‌ها گران‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای طی کردن این مسیر هستند.

اتوبوس‌های ویژه فرودگاه نیز گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که به‌طور مستقیم از میدان تکسیم به فرودگاه می‌روند اما معمولاً یک ساعت و نیم در مسیر خواهید بود، این اتوبوس‌ها بعد از نیمه‌شب تا ۶ صبح نیز غیرفعال هستند.

کلام آخر
در این مطلب به معرفی انواع شیوه‌هایی که برای تردد از میدان تکسیم در مرکز شهر استانبول به فرودگاه استانبول وجود دارد پرداختیم و تلاش کردیم تا با ارائه اطلاعات درباره چگونگی طی کردن این مسیر با انواع وسایل حمل‌ونقل تلاش کردیم تا به گردشگران استانبول کمک کنیم تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط شخصی و بودجه مالی سفرشان انتخاب کنند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
پارسینه

1 دیدگاه

  1. اطلاعاتتون به روز نیست. اتوبوس در طبقه منفی دو هست و نه طبقه دوم. استانبول کارت هم قبول نمی‌کنند. فقط پول نقد یا کارت بانکی. امروز ۵ دسامبر ۲۰۲۳ نفری ۱۳۶ لیر ناقابل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا