میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
گزارش آگهی
رپرتاژ آگهی

برای زندگی در ترکیه چه سطحی از زبان ترکی مورد نیاز است؟

صحبت کردن به یک زبان خارجی در سفر بسیار مهم است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی انگلیسی صحبت کنند. بنابراین، اگر زبان ترکی را روان صحبت کنید، می توانید تعطیلات خود به این کشور را فراموش نشدنی کنید.

تبلیغ در عصر ترکیه

مردم به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت می گیرند، یکی از کشورهایی که ایرانیان به آن مهاجرت می کنند کشور ترکیه است و یادگیری زبان ترکی شرط بسیار مهمی است که باید آن را جدی بگیرند.

باید بدانید برای داشتن یک زندگی شغلی و تحصیلی خوب در ترکیه، باید سطح زبانی خود را به سطح C1 یا C2 برسانید. اما برای یک زندگی عادی و برطرف کردن احتیاجات خود، سطح مبتدی هم می تواند به شما کمک کند تا نیاز های خود را برطرف کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

شما می توانید با شرکت در کلاس زبان ترکی استانبولی آنلاین سطح زبانی خود را ارتقا دهید. موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های زبان ترکی استانبولی به صورت آنلاین و حضوری شرایطی را فراهم کرده است تا زبان آموزان به راحتی بتوانند به یادگیری این زبان جذاب بپردازند.

مزایای یادگیری زبان ترکی

ترکی زبان رسمی ترکیه است، اما کشورهای زیادی به این زبان صحبت می کنند. حدود 80 میلیون ترکی زبان در سراسر جهان وجود دارد و میلیون ها ترک زبان در آلمان، قبرس و یونان زندگی می کنند. اگر بتوانید به راحتی ترکی صحبت کنید، می توانید با همه این افراد صحبت کنید و فرصت های خوبی برای بهبود زندگی خود به وجود آورید.

یادگیری زبان ترکی شرایط شغلی شما را بهبود می بخشد. همانطور که ممکن است بدانید، کارمندان دو زبانه حقوق بهتری دریافت می کنند. بنابراین، چه در حال حاضر برای تجارتی کار می کنید که دارای روابط ترکیه است، یا قصد دارید در ترکیه کار کنید، یادگیری زبان ترکی برای شما مفید خواهد بود.

اگر می خواهید در اروپا در خارج از کشور تحصیل کنید، ترکیه مکانی عالی برای انجام این کار است. در ترکیه چند دانشگاه عالی در سطح جهانی وجود دارد که می تواند آینده شما را تغییر دهد و بینش فرهنگی شما را بالا ببرد. بنابراین، شما می توانید با یادگیری زبان ترکی، این تجربه جذاب را برای خود رقم بزنید.

دوزبانه بودن کارکرد مغز شما را بهبود می بخشد. افرادی که به زبان خارجی صحبت می کنند شانس بیشتری برای مبارزه با زوال عقل و آلزایمر دارند. مهارت های حافظه ای که هنگام یادگیری زبان ترکی به دست می آورید بدون شک برای شما مفید خواهد بود.

صحبت کردن به یک زبان خارجی در سفر بسیار مهم است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی انگلیسی صحبت کنند. بنابراین، اگر زبان ترکی را روان صحبت کنید، می توانید تعطیلات خود به این کشور را فراموش نشدنی کنید.

یادگیری زبان ترکی چقدر طول می کشد؟

خوب، چقدر طول می کشد تا یک زبان را یاد بگیرید یک پاسخ پیچیده است. این به شما، زبان مقصد و منابعی که استفاده می کنید بستگی دارد. هرچه زبان مقصد شما به زبان مادری شما نزدیکتر باشد، سریعتر می توانید آن را یاد بگیرید. هر چه یادگیری زبان ترکی برای شما دشوارتر باشد، زمان بیشتری طول خواهد کشید.

موسسه خدمات خارجی ایالات متحده همه زبان ها را بر اساس سختی رتبه بندی کرد. سپس شماره ای را تعیین می کند که چقدر طول می کشد تا به آن مسلط شوید. به گفته آن ها زبان ترکی جزو زبان های دسته چهارم است. این بدان معناست که برای رسیدن به تسلط به زبان ترکی به 44 هفته یا 1100 ساعت زمان نیاز دارید.

اما، نباید این اعداد را جدی بگیرید. موسسه خدمات خارجی شما را نمی شناسد. آن ها میزان انگیزه، اشتیاق شما را برای یادگیری نمی دانند و مطمئناً نمی دانند که آیا شما از روش های یادگیری زبان مناسب استفاده می کنید یا خیر.

اگر بهترین روش یادگیری زبان ترکی را بدانید، می توانید خیلی سریعتر زبان ترکی را یاد بگیرید. کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی آنلاین و حضوری در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان ترکی استانبولی با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید. در این دوره ها هر 4 مهارت اصلی زبان، مهارت نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن مورد توجه و آموزش می باشند.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

زبان ترکی استانبولی به دلایلی چون نزدیک بودن تاریخ و فرهنگ و روابط بین دو کشور، یکی از آسان ترین زبان های دنیا مخصوصا برای ایرانیان محسوب می شود.

این زبان دارای واژگان و قواعد مشترک با زبان ایرانی نیز هست که باعث می شود زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان آسان تر جلوه کند. البته این نکته هم قابل توجه است که سختی و آسانی یک زبان به خود شما بستگی دارد و اگر شما به دلایلی نتوانید با زبان ارتباط برقرار کنید و شرایط مناسبی برای یادگیری زبان نداشته باشید یادگیری آن می تواند برای شما سخت باشد.

در نتیجه توصیه می شود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی از منابع معتبر و به روز استفاده کنید و در کنار آن ها نیز در کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت آنلاین و حضوری نیز شرکت کنید تا این زبان را از پایه و اصولی یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا