میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟

چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی.

تبلیغ در عصر ترکیه

نماز، پرستش و اظهاربندگی به درگاه پروردگار یگانه است. باید چنان معرفتی بدست آورید که دنیا را در نظرتان کوچک و خدا را در نظرتان بزرگ کند، تا هیچ کار دنیوی نتواند به هنگام راز و نیاز با معبود، نظرتان را به خود جلب و از خدا منصرف سازد.

هر انسانی در طول روز موظف است ۱۷رکعت نماز را به جا آورد، اما آنچه در هنگام به جای آوردن این‌ نمازهای واجب مهم است حضور قلب‌ و ارتباط عمیق قلبی با خداوند به هنگام نماز است.

اگر دوست دارید نمازی بخوانید که همراه با حضور قلب و ارتباط عمیق با خداوند باشد حتما به نکات زیر دقت کنید:

– قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (آنگاه انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می‌دهد)

– چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی.

– ایجاد آمادگی قبل از نماز با: صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو؛ گفتن اذان و اقامه؛ همیشه اول وقت نماز خواندن؛ تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن.

– خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده‌اید و مستقیم می‌خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می‌بیند.

– اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس‌پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده‌ام.

منبع: کتاب اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز؛ ص73

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
مبلغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا