میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

چرا در دوره بارداری حالت تهوع وجود دارد؟

این تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش سطح این هورمون به ویژه در اوایل دوران بارداری، باعث تشدید تهوع و استفراغ می‌شود که در سه ماهه اول بارداری حداکثر است و سپس کاهش می‌یابد.

تبلیغ در عصر ترکیه

تقریباً ۰.۳ تا ۲ درصد از زنان در دوران بارداری با “هایپراِمِسیس گراویداروم”، شدت بیشتری از استفراغ تجربه می‌کنند که ممکن است منجر به مشکلات در خوردن، نوشیدن و فعالیت‌های روزمره شود. این مشکلات در موارد شدیدتر حتی ممکن است به کم‌آبی بدن و در نتیجه مرگ منجر شوند.

در یک تحقیق جدید، دانشمندان در آمریکا یک هورمون به نام “جی‌دی‌اف۱۵” (GDF15) را شناسایی کرده‌اند که توسط جنین در دوران بارداری ترشح می‌شود و ممکن است عامل اصلی تولید تهوع صبحگاهی باشد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش سطح این هورمون به ویژه در اوایل دوران بارداری، باعث تشدید تهوع و استفراغ می‌شود که در سه ماهه اول بارداری حداکثر است و سپس کاهش می‌یابد.

سطح بالاتر این پروتئین در بدن می‌تواند برای مادران محافظتی در برابر مواد سمی باشد و همچنین به جنین در حال رشد کمک کند.

با تحلیل داده‌های ژنتیکی، دانشمندان مشاهده کرده‌اند که زنانی که سطح بالاتری از این پروتئین دارند، کمتر به این هورمون واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه کمتر به تهوع و استفراغ در دوران بارداری دچار می‌شوند.

این یافته‌ها می‌تواند به کشف راه‌های جدیدی برای درمان تهوع شدید در دوران بارداری منجر شود، از جمله استفاده از داروها برای کاهش تاثیر این هورمون یا استفاده از پادتن‌ها برای مسدود کردن گیرنده‌های آن. اما نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان وجود دارد.

دکتر ارهیلی از دانشگاه کمبریج بریتانیا، یکی از نویسندگان این تحقیق، تاکید دارد که این یافته‌ها می‌تواند به درک بهتر و درمان بهتر این مشکل کمک کند. این تحقیقات به تازگی در نشریه “نیچر” منتشر شده است.

منبع
پارسینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا