میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

پارتیزان‌ های اوکراینی دردسر بزرگ پوتین در مناطق اشغالی

تبلیغ در عصر ترکیه

اوکراین شبکه فعالی از خبرچین‌ها و پارتیزان‌ ها را در مناطق تحت کنترل روسیه حفظ کرده است، جایی که افراد وفادار به کیف، مختصات پایگاه‌های نظامی و مراکز لجستیکی روسیه را برای گردانندگان سرویس‌های امنیتی و فرماندهی نظامی اوکراین ارسال می‌کنند.

در حالی که نیروهای کیف حملات جدیدی را با هدف تضعیف تسلط مسکو در جنوب آغاز کردند، ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه در حال تشدید سرکوب مخالفان در مناطق اشغالی اوکراین است.

ستاد کل اوکراین در نشست روزانه خود اعلام کرد در بخش‌های اشغالی منطقه خرسون اوکراین، نیروهای امنیتی روسیه به خانه‌ها یورش برده‌اند و تلفن‌های ساکنان محلی را برای عکس‌ها و فیلم‌های ممنوعه چک می‌کنند.

به گفته مقامات در کیف، اوکراین شبکه فعالی از خبرچین‌ها و پارتیزان‌ها را در مناطق تحت کنترل روسیه حفظ کرده است، جایی که افراد وفادار به کیف، مختصات پایگاه‌های نظامی و مراکز لجستیکی روسیه را برای گردانندگان سرویس‌های امنیتی و فرماندهی نظامی اوکراین ارسال می‌کنند.

بنابر گزارش وال‌استریت‌ژورنال، روسیه به دنبال ریشه‌کن کردن این شبکه‌ها بوده است، اما موفقیت محدودی داشته است و حملات هدفمند -که روسیه پارتیزان‌ها را مقصر آن‌ها می‌داند- زیرساخت‌هایی را که روسیه برای انتقال تجهیزات و تدارکات به آن‌ها متکی است، نابود کرده است.

یورش‌های خانگی گزارش شده توسط کیف در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین حملات خود را به مواضع روسیه در جنوب شهر خرسون، مرکز منطقه‌ای که پس از هفته‌ها درگیری در ماه نوامبر پس گرفت، افزایش داده است.

پوتین
پارتیزان های اوکراینی دردسر پوتین در مناظق اشغالی

با استقرار نیروهای روسی در سراسر کرانه شرقی رودخانه دنیپرو، نیروهای ویژه اوکراینی عملیات‌هایی را در قلمرو باتلاقی مورد مناقشه که با جزایر کوچک در غرب پراکنده شده است، انجام داده‌اند و حملات هدفمندی را در طرف دیگر رودخانه ترتیب داده‌اند.

روز یکشنبه، فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین اعلام کرد که واحدهای توپخانه مستقر در اطراف خرسون یک مرکز تدارکات و پست دیده بانی روسیه را در این جزایر منهدم کردند و 12 سرباز روسی مستقر در آن را کشتند. روسیه در مورد این ادعا اظهار نظر نکرد.

مسکو به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد حمایت در مناطق اشغالی، کانال‌های تلویزیونی را راه‌اندازی کرده است که تبلیغات طرفدار کرملین را پخش می‌کنند و ساکنان محلی را تشویق می‌کنند تا پاسپورت‌های روسی دریافت کنند. وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که بخش‌های اشغالی اوکراین علی‌رغم تلاش‌های روسیه برای نشان دادن کنترل خود، همچنان ناپایدار باقی مانده‌اند.

این وزارتخانه در نشست اطلاعاتی روزانه خود در روز یکشنبه گفت: «در واقع، بیشتر این مناطق همچنان یک منطقه جنگی فعال، در معرض حملات پارتیزانی، و با دسترسی بسیار محدود به امکانات اولیه برای اکثر شهروندان است».

دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت پوتین را صادر کرد

علت نبستن کمربند ایمنی توسط پوتین در مناطق عملیاتی فاش شد (+عکس)

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
اقتصادنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا