میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

«قارچ‌ زامبی» به جنگل‌‌های استانبول رسید

تبلیغ در عصر ترکیه

به گفته محققان زیست‌شناس ترکیه، در هفته‌های اخیر قارچی کمیاب به نام «کوردیسپس میلیتاریس» که گونه‌ای از «قارچ زامبی» است، در جنگل‌های ساماندیرا در بخش آسیایی استانبول مشاهده شده است. «قارچ زامبی» پس از انتشار سریال ‌و بازی The Last of Us مورد توجه جهانی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز دوشنبه ۲۷ مارس، سلیمه ارول، قارچ‌شناس در این باره می‌گوید: «قارچ کوردیسپس از هزاران سال پیش به عنوان منبع دارویی در چین مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرگونه قارچ از جنس کوردیسپس، قارچ‌های انگلی هستند که از حشرات مختلف و شفیره‌های کاج تغذیه می‌کنند».

نعیم گولچ، محقق طبیعی قارچ هم پیداشدن این قارچ‌ در جنگل‌های استانبول را خوشحال‌کننده می‌داند و می‌گوید: «دلیل اینکه در سریال The Last of Us قارچ کوردیسپس باعث تبدیل شدن مردم به زامبی می‌شود این است که این قارچ اکثرا بندپایان را می‌گیرد و از بدن آن‌ها به عنوان محیط رشد و تکثیر استفاده می‌کند».

گولچ همچنین افزود:‌ «از نظر علمی امکان ندارد که این قارچ بتواند انسان‌ها را مبتلا کند. زیرا این قارچ بالاتر از دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد امکان رشد ندارد و دمای بدن انسان حدود ۳۷ درجه است. برای اینکه این قارچ بتواند میزبانش را از یک حشره به انسان تغییر دهد، نیازمند جهش ژنتیکی بسیار بزرگی است».

 

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
از جمله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا