میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آشپزی

طرز تهیه خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز یکی از غذاهای مخصوص بهار است. وقتی برای اولین بار گوجه سبزها خودی نشان می‌دهند این خورش هم روی میز ناهار و شام ما ایرانی‌ها جا خوش می‌کند!

تبلیغ در عصر ترکیه

در خوشمزگی این غذا هیچ شکی نیست. معمولا با مرغ درست می‌شود و کمتر از 1 ساعت و نیم زمان می‌برد تا حاضر شود. پس اگر دوست دارید خورشی را بخورید که در تمام سال کمتر به آن توجه می‌شود و در دسترس نیست، همین امروز وقتش است! خورش گوجه سبز را با دل و جان درست کنید و نوش جان بفرمایید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
پیاز2 عدد
سینه مرغ500 گرم
گوجه سبز300 گرم
جعفری تازه3 دسته
نعناع تازهیک دسته
پودر کارییک و نیم قاشق چای خوری
نمکیک قاشق چای خوری
نعناع خشک2 قاشق غذاخوری
آب جوش2 لیوان

طرز تهیه:
پیازها را بعد از شست و شو پوستشان را بگیرید و نگینی ریز خرد یا رنده کنید.

مرغ‌ها را به تکه‌های کوچکتر خرد کنید.

جعفری و نعناع تازه را بشویید و ساطوری خرد کنید.

قابلمه مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی گاز قرار بدهید. پیاز را در مقداری روغن تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کند و بافتش سبکتر شود. پیاز را به امان خدا رها نکنید بلکه بالای سر قابلمه عزیزتان بمانید تا شاهد طلایی شدن پیازها باشید! تکه‌های مرغ را به پیازهای تفت خورده اضافه کنید و حدود 10 دقیقه آنها را سرخ کنید. رنگ مرغ‌ها که تغییر کرد سبزی‌های ساطوری شده را بازی بدهید. آنها را هم در حد 2-3 دقیقه تفت بدهید تا آبشان کشیده شود و رنگشان هم تیره تر بشود. نوبت به پودر کاری و نمک می‌رسد که به همراه نعناع خشک باید به خورش شما اضافه شوند. آنها را هم کمی تفت بدهید تا عطر آنها فضای آشپزخانه‌تان را پر کند. بوی غذا از طعم آن همیشه مهمتر است. اگر هنگام تفت دادن سبزی و ادویه آب آنها کاملا کشیده شد و حس کردید ممکن است به قابلمه بچسبند به اندازه نصف فنجان آب داخل آن بریزید.

گوجه سبزها را هم بشویید و دم آنها را جدا کرده و داخل خورش بریزید. 2-3 دقیقه با بقیه مواد به معاشرت برسند کافی است و دیگر نوبت به اضافه کردن 2 لیوان آب جوشی می‌رسد که در مواد لازم هم ذکر شد. بعد از اینکه آب را اضافه کردید در قابلمه را بگذارید، حرارت گاز را کم کنید و یک ساعت زمان بدهید تا خورش بپزد و جا بیفتد.

در این فاصله شما هم مشغول پختن یک کته ناب ایرانی بشوید.

تا فصل گوجه سبز به پایان نرسیده این خورش را آماده کنید. حتی اگر بتوانید از گوجه سبزها برای تمام سال ذخیره کنید و در فریزر قرار بدهید کار بسیار خوبی است!

خورش گوجه سبز و پلوی ایرانی نوش جان!

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
راهنماتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا