میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
خبرهای ویژه

سه راهکار ترکیه برای حل مشکل ویزای شنگن

مقامات ترکیه، برای حل مشکل ویزای شنگن شهروندان کشور، سه راهکار را در پیش گرفته‌اند.

تبلیغ در عصر ترکیه

در تاریخ ۱۰ مارس، نخستین راهکار ترکیه، گفت‌وگوهای مستمر با مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) است. این مجمع در آخرین گزارش خود که سال ۲۰۲۲ انتشار یافت، اعلام کرد که تمایلی به برگزاری شورا جهت حل مسئله ویزای شنگن شهروندان ترکیه ندارد.

به گزارش عصرترکیه ، حال ترکیه می‌خواهد گفت‌وگوها با این مجمع را دوباره از طریق گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک به جریان بیندازد. دومین راهکار ترکیه برای تسهیل صدور ویزای شنگن شهروندان، نظارت نزدیک مقامات کشور بر تلاش‌های اتحادیه اروپا جهت اصلاح سیستم نظارت شنگن شهروندان ترک اعلام شده است.

منابع دیپلماتیک روزنامه حریت، سومین راهکار ترکیه را، ارتباط مستقیم با کشورهایی عنوان کرده‌اند که فرآیند اخذ ویزای آن‌ها دشوارتر است. حریت به نقل از منابعش نوشت: «تفاوت‌هایی در اجرای فرآیند صدور ویزا وجود دارد. برخی کشورها انعطاف‌پذیرتر بوده و برخی سختگیرتر هستند. بنابراین، گفت‌وگوهای مستقیم با کشورها می‌تواند مفید باشد».

مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) هر شش ماه یا یک سال، جلسه‌ای برای بررسی گزارش‌های اخذ شده در این زمینه برگزار می‌کند. مقامات ترکیه، به تازگی درخواست یک جلسه رسمی برای بحث در مورد اقدامات مربوط به ویزای شنگن شهروندان ترکیه ارسال کرده‌اند. PACE در جواب این درخواست، پیشنهاد برگزاری یک جلسه «غیر رسمی» را داده که مورد پذیرش مقامات ترکیه قرار نگرفته است.

جودت ییلماز، معاون رئیس‌جمهور ترکیه طی گفت‌وگویی تلویزیونی در تاریخ ۹ مارس گفت که برخی از کشورها، با مسئله ویزا برخورد فنی نداشته و از آن جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند. ییلماز تشریح کرد: «روابط ترکیه و اتحادیه اروپا هم‌اکنون نه در سطح دلخواهی برای ما و نه برای اتحادیه اروپا قرار دارد».

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
روزنامه حریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا