میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

دستور تهیه رنگ مو از پوست گردو

در خصوص رنگ موی گردویی مشکی موهای شما را قهوه ای تیره با ته رنگ گرم می کند که با استفاده مکرر می تواند تیره تر شود.

تبلیغ در عصر ترکیه

رنگ موی گردویی سیاه موهای شما را چه رنگی می کند؟
رنگ مو از پودر پوست گردو

رنگ دقیق به دست آمده با رنگ موی گردویی مشکی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله رنگ اصلی مو،
کیفیت رنگ و مدت زمانی که رنگ در مو باقی می ماند. ویژگی‌های طبیعی آن، آن را مخصوصاً برای افرادی که به دنبال پوشاندن موهای سفید، عمیق‌تر کردن رنگ مو یا به سادگی کشف ظاهری جدید و بدون سختی رنگ‌های مصنوعی هستند، مناسب می‌کند.

چگونه رنگ مو از گردوی سیاه درست می شود؟
دستور تهیه رنگ مو از گردو

ساخت رنگ مو از گردوی سیاه شامل یک فرآیند ساده و سازگار با محیط زیست است که از رنگدانه های طبیعی درون پوسته این آجیل استفاده می کند.
این فرآیند با جمع‌آوری گردوی سیاه آغاز می‌شود، به‌طور ایده‌آل زمانی که پوسته‌ها از سبز به قهوه‌ای تغییر می‌کنند، زمانی که رنگدانه‌ها قوی‌تر هستند پوست گردو ترک خورده و پوسته بیرونی را از آجیل داخل جدا می کند.

ساخت رنگ مو از پودر پوست گردو، رنگ موی گردویی مشکی یا قهوه ای
پوسته ها به قطعات کوچکتر خرد می شوند تا رنگ بهتری استخراج شود. سپس این قطعات بدنه را در یک قابلمه بزرگ قرار می دهند، در آب غوطه ور می کنند و به جوش می آورند.
این فرآیند جوش، که باید حدود یک ساعت طول بکشد، رنگ طبیعی عمیق و غنی را از پوسته خارج می کند.

پس از جوشاندن، معجون باید خنک شود، پس از آن مایع را در ظرفی جداگانه صاف کرده و یک رنگ موی طبیعی و خانگی باقی می‌ماند.
پوست های استفاده شده را می توان در این مرحله دور انداخت.

راه دیگر برای تهیه رنگ مو از گردوی سیاه، استفاده از پودر گردوی سیاه است، شکلی غلیظ و همه کاره از رنگدانه های گردو.
برای کسانی که به دنبال ایجاد رنگ طبیعی خود بدون پوست کندن و جوشاندن گردو کامل هستند ایده آل است.

پودر گردوی سیاه چگونه به عنوان رنگ مو عمل می کند؟
رنگ مو از پودر پوست گردو

پودر گردو سیاه به دلیل رنگدانه های طبیعی موجود در پوسته گردوی سیاه که در پودر غلیظ شده است به عنوان رنگ مو عمل می کند.
پوسته ها حاوی ترکیبی به نام ژوگلون هستند، یک رنگ طبیعی که به گردوی سیاه رنگ متمایز و تیره می دهد.
هنگامی که پودر با آب مخلوط شده و روی موها مالیده می شود، رنگ به ساقه مو نفوذ می کند و به تارهای مو می چسبد و رنگی عمیق، غنی، قهوه ای تیره تا تقریبا سیاه ایجاد می کند.

احتیاط:
قبل از استفاده از رنگ موی گردویی گیاهی و خانگی ، تست پچ را انجام دهید تا از نظر وجود هرگونه واکنش آلرژیک بررسی شود.

دستور تهیه رنگ طبیعی با گردوی سیاه
دستور تهیه رنگ مو از گردو

ایجاد یک رنگ طبیعی با استفاده از گردو سیاه یک فرآیند ساده است. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه ساخت این رنگ در خانه آورده شده است:

مرحله ۱ – گردوی سیاه را جمع آوری کنید: اولین مرحله شامل جمع آوری گردو سیاه است. برای این کار به حدود ۱۵-۲۰ گردو نیاز دارید. گردو را با پوسته سبز تا قهوه ای انتخاب کنید زیرا سرشار از رنگ هستند.

مرحله ۲ – گردو را آماده کنید: پس از جمع آوری گردو، دستکش بپوشید تا دستان خود را از لک شدن محافظت کنید. پوست گردو را بشکنید و پوسته های بیرونی را جدا کنید، قسمت هایی که برای رنگ استفاده می کنید.
این پوسته ها را به قطعات کوچکتر خرد کنید تا رنگ بیشتری بدست آورید.

مرحله ۳ – پوسته ها را بجوشانید: پوسته های خرد شده را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و به اندازه ای آب اضافه کنید که روی آن ها را بپوشاند. آب را به جوش بیاورید و بگذارید حدود یک ساعت بجوشد. این فرآیند باعث می شود تا رنگ از پوسته ها استخراج شود.

مرحله ۴ – رنگ را صاف کنید: بعد از یک ساعت حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید مخلوط خنک شود. پس از خنک شدن، مایع را در ظرفی جداگانه صاف کنید و پوسته های استفاده شده را دور بریزید.

مرحله ۵ – رنگ را بمالید: قبل از استفاده از رنگ، حتما از پوست و لباس خود محافظت کنید، زیرا باعث ایجاد لکه می شود. رنگ را با دستکش روی موهای خود بمالید و مطمئن شوید که تمام قسمت هایی که می خواهید رنگ کنید را پوشانده اید. اجازه دهید رنگ حداقل یک ساعت روی موهای شما بماند، اما می توانید مدت زمان بیشتری آن را برای سایه تیره تر بگذارید.

آبکشی رنگ مو بدون شستشو
مرحله ۶ – رنگ را آبکشی کنید: پس از اینکه رنگ برای مدت زمان مورد نظر شما باقی ماند، موهای خود را با آب ولرم کاملاً بشویید. بلافاصله بعد از رنگ کردن مو از شامپو زدن موهایتان بپرهیزید تا رنگ روی آن جا بیفتد.

طرز تهیه رنگ مو با پودر پوست گردوی سیاه
دستور تهیه رنگ مو از گردو

مرحله ۱ – مخلوط رنگ را آماده کنید: با مصرف حدود نصف فنجان پودر پوست گردوی سیاه شروع کنید که برای موهای با قد متوسط کافی است. آن را با مقدار کافی آب گرم در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر غلیظ و یکدستی به دست آید. هم بزنید تا همه گلوله ها حل شوند. ممکن است لازم باشد مقدار پودر یا آب را تنظیم کنید تا به قوام مورد نظر برسید.

مرحله ۲ – از پوست و لباس خود محافظت کنید: قبل از استفاده از رنگ، از پوست و لباس خود محافظت کنید تا لک نشوند. می توانید یک لایه روغن (مانند روغن نارگیل یا زیتون) را در اطراف خط مو، گوش و گردن خود بمالید تا از لکه دار شدن رنگ پوستتان جلوگیری کنید. لباس های کهنه بپوشید.

مرحله ۳ – رنگ را بزنید: یک جفت دستکش بپوشید و خمیر را روی موهای خود بمالید، از ریشه شروع کنید و به سمت پایین تا انتها ادامه دهید. مطمئن شوید که تمام رشته ها کاملا پوشیده شده اند. از یک شانه استفاده کنید تا رنگ به طور مساوی در سراسر موهایتان پخش شود.

مرحله ۴ – صبر کنید تا رنگ سفت شود: پس از استفاده از رنگ، اجازه دهید حداقل یک ساعت روی موهای شما بماند. برای سایه عمیق تر و تیره تر، می توانید خمیر را برای مدت طولانی تری روی پوست بگذارید، اما توجه داشته باشید که رنگ آن بسیار تیره و احتمالاً نزدیک به سیاه خواهد بود.

مرحله ۵ – رنگ را آبکشی کنید: بعد از اینکه رنگ زمان گرفت، موهای خود را کاملا با آب ولرم آبکشی کنید. آبکشی را تا زمانی که آب شفاف شود ادامه دهید. توصیه می شود بلافاصله بعد از رنگ کردن مو، شامپو نزنید تا رنگ کاملاً جا بیفتد.

آیا می توانید از پودر پوست گردوی سیاه به عنوان رنگ موی نیمه دائمی طبیعی استفاده کنید؟
رنگ مو از پودر پوست گردو

بله، می توانید از پودر پوست گردوی سیاه به عنوان رنگ موی نیمه دائمی طبیعی استفاده کنید. پودر پوست گردوی سیاه به عنوان یک رنگ نیمه دائمی ساختار موهای شما را تغییر نمی دهد و آن را جایگزین ملایم تری برای رنگ موهای دائمی معمولی می کند. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که بدون تعهد طولانی مدت، رنگ های تیره تر را آزمایش کنید.
این یک انتخاب محبوب در محلول های رنگ آمیزی موی ارگانیک و گیاهی، در کنار سایر رنگ های طبیعی مانند پودر حنا و نیلی است.

ماندگاری رنگ موی گردویی سیاه چقدر است؟
رنگ موی گردویی سیاه می تواند تقریباً ۴ تا ۶ هفته دوام بیاورد. مدت زمان دقیق ممکن است بسته به عوامل فردی مانند بافت و تخلخل موهای شما، مدت زمانی که رنگ در آن باقی مانده است و
دفعات شستن موهایتان متفاوت باشد. توجه به این نکته مهم است که این یک رنگ موی طبیعی است و نتایج می تواند کمتر از رنگ موهای مصنوعی قابل پیش بینی باشد.

آیا پودر گردوی سیاه پوست شما را لکه دار می کند؟
بله، پودر گردو سیاه می تواند پوست و پوست سر شما را لکه دار کند. رنگدانه قوی موجود در پوست گردوی سیاه که به نام جوگلون شناخته می شود،
مسئول ایجاد لکه است. هنگامی که از پودر برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنید، مهم است که با استفاده از سدی مانند ژل نفتی یا روغن در اطراف خط مو، گوش ها و گردن از پوست خود محافظت کنید.
همچنین باید از زدن آن خیلی نزدیک به پوست سر خودداری کنید.

همچنین، پوشیدن دستکش در طول فرآیند استفاده برای محافظت از دستان شما در برابر لک توصیه می شود. اگر رنگی روی پوست شما رفت، شستن فوری آن می تواند به کاهش لکه کمک کند.
همیشه هنگام استفاده از پودر گردو سیاه مراقب باشید، زیرا لکه ها ممکن است باقی بمانند.

آیا می توانید از پودر پوست گردوی سیاه برای موهای سفید استفاده کنید؟
رنگ مو از پودر پوست گردو

بله، برای رنگ کردن موهای سفید می توانید از پودر پوست گردوی سیاه استفاده کنید.
ترکیب رنگرزی طبیعی موجود در گردوی سیاه می تواند رنگ قهوه ای تیره تا سیاه را به موهای شما بدهد و
به طور موثر موهای خاکستری را بپوشاند. با این حال، سایه و شدت رنگ دقیق ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله رنگ اصلی موهای شما، کیفیت پودر گردوی سیاه و مدت زمانی که رنگ روی موهایتان باقی می ماند.

پودر گردو سیاه یک راه حل طبیعی عالی برای رنگ کردن موهای خاکستری است .

نتیجه ممکن است به اندازه رنگ موهای مصنوعی سازگار یا قابل پیش بینی نباشد. همچنین از آنجایی که پودر گردوی سیاه رنگ نیمه دائمی است، رنگ آن به تدریج در طی چند هفته محو می شود و ممکن است برای حفظ رنگ، استفاده مجدد منظم لازم باشد.

آیا رنگ موی سیاه گردویی هنگام شستشو محو می شود؟
دستور تهیه رنگ مو از گردو

رنگ موی گردویی مشکی

بله، رنگ موی گردویی مشکی هنگام شستشو محو می شود. این رنگ نیمه دائمی در نظر گرفته می شود، به این معنی که به طور دائمی رنگ موهای شما را تغییر نمی دهد و به مرور زمان با هر بار شستشو محو می شود.
به طور معمول، شما می توانید انتظار داشته باشید که رنگ بین ۴ تا ۶ هفته باقی بماند، اما مدت زمان دقیق می تواند به دفعات شستشوی مو و نوع شامپویی که استفاده می کنید بستگی داشته باشد.
استفاده از شامپوهای ملایم و بدون سولفات و شستن مکرر موهایتان می تواند به افزایش ماندگاری رنگ کمک کند.

هشدارها هنگام استفاده از رنگ موی گردویی سیاه
دستور تهیه رنگ مو از گردو

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از رنگ موی گردویی سیاه

رنگ موی گردویی مشکی

در حالی که رنگ موی گردویی سیاه یک جایگزین طبیعی برای کسانی است که به دنبال رنگ کردن موهای خود هستند، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

لکه: گردوی سیاه بسیار قوی است و می تواند موها، پوست، لباس ها و هر سطحی را که با آن تماس داشته باشد لکه دار کند.

مهم است که از پوست و لباس خود در طول فرآیند رنگرزی محافظت کنید و فوراً هرگونه ریزش را تمیز کنید.
واکنش های آلرژیک: در حالی که غیر معمول است، برخی از افراد ممکن است به گردو سیاه حساسیت داشته باشند. قبل از استفاده از رنگ روی کل سر، توصیه می‌شود یک تست پچ را روی بخش کوچکی از پوست انجام دهید و ۲۴ ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید.

قوام: به عنوان یک رنگ طبیعی، بازده رنگ از گردوی سیاه می تواند ناسازگار و کمتر از رنگ های مصنوعی قابل پیش بینی باشد.

رنگ دقیق می تواند بسته به کیفیت گردوی سیاه استفاده شده، رنگ اصلی موهای شما و مدت زمان ماندگاری رنگ متفاوت باشد.

محو شدن رنگ: رنگ گردویی سیاه نیمه دائمی است و با هر بار شستشو محو می شود، بنابراین ممکن است برای حفظ رنگ، استفاده مجدد به طور منظم ضروری باشد.

حساسیت پوستی: اگر پوست حساسی دارید، رنگ ممکن است باعث تحریک شود. بنابراین، مهم است که ابتدا یک پچ تست انجام دهید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا