میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

۳ شایعه دلگرم کننده در خصوص گلکسی اس ۲۵!

دیگر شایعه جذاب در خصوص سری گلکسی اس 25 که بسیاری از ما امیدواری به واقعیت تبدیل شود، احیای دستیار هوشمند بیکسبی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. دستیار هوشمند Bixby که در ابتدا در نقش رقیبی برای سیری در آیفون‌های اپل معرفی شد در سال‌های اخیر به‌تدریج بخش بزرگی از کاربری خود را از دست داده است.

تبلیغ در عصر ترکیه

در میان اخبار و شایعه های متعددی که پیرامون سری گوشی های گلکسی اس 25 – Galaxy S25 سامسونگ در جریان هستند، برخی واقعا جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. در اینجا با برخی از این شایعه‌های جذاب آشنا خواهیم شد.

حدود سه ماه از عرضه جدیدترین نسل از پرچمداران سامسونگ، سری گلکسی اس ۲۴ به بازار می‌گذرد و این کمپانی رفته رفته در حال متمرکز کردن توجه خود روی نسل بعدی این پرچمداران است. سری گلکسی اس ۲۵ سامسونگ طبیعتا بار دیگر جدیدترین و بهترین اجزای سخت افزاری و قابلیت‌های نرم افزاری را گرد هم آورده و تجربه‌ای منحصربفرد را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با این وجود آیا دقیقا می‌توان حدس زد چه چیزهایی در این سری پرچمداران در انتظارمان خواهد بود؟

جدیدترین پرچمدار پریمیوم سامسونگ، گلکسی S24 اولترا ضمن ارائه برخی قابلیت‌های جدید و جذاب در بخش دوربین، قابلیت‌های هوش مصنوعی را به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد جدید خود به کاربران هدیه می‌دهد. به‌طور کلی سری گلکسی اس ۲۴ پرچمدارانی فوق‌العاده ارزیابی می‌شوند که با ارائه شارژدهی طولانی باتری، طراحی شیک و تمیز و قدرت سخت افزاری فوق‌العاده برگرفته از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌خوبی توانسته‌اند به رقبایی درخور برای سری آیفون ۱۵ اپل تبدیل شوند.

با این وجود، گذشت زمان دو ماه از رونمایی سری گلکسی اس ۲۴ باعث نمی‌شود که در خصوص نسل بعدی این گوشی‌ها رویاپردازی نکنیم! خصوصا با توجه به شایعات و اخبار متعددی که در خصوص خانواده گلکسی اس ۲۵ به گوش رسیده و بعضا به حضور برخی ویژگی‌های جذاب در آن‌ها اشاره دارد.

با وجود این که مثل همیشه احتمالا امسال نیز بسیاری شایعات پیرامون سری Galaxy S25 در نهایت به واقعیت تبدیل نخواهند شد، اما برخی از آن‌ها می‌توانند این سری گوشی‌ها را به پرچمدارانی برنده تبدیل کنند. در ادامه تعدادی از همین شایعه ها پیرامون سری گلکسی اس 25 را بررسی خواهیم کرد که در صورت به واقعیت تبدیل شدن می‌توانند دستاورد بزرگی برای سامسونگ به شمار روند.

استفاده از تراشه قدرتمندتر در سری گلکسی S25

علاقمندان به سری گوشی‌های سامسونگ طبیعتا در جریان رابطه صمیمانه سامسونگ و کوالکام هستند. این دو کمپانی در دو سال گذشته رابطه خود با یکدیگر را نیز تقویت کرده‌اند؛ به‌طوری که در دو نسل اخیر از پرچمداران سامسونگ شاهد استفاده از نمونه‌هایی قدرتمندتر از تراشه‌های پرچمدار کوالکام بوده‌ایم که با پسوند «For Galaxy» از سایر مدل‌ها متمایز می‌شدند! بر همین اساس انتظار می‌رود که سری Galaxy S25 سامسونگ هم مثل سال‌های گذشته نسخه ویژه‌ای از چیپست‌های کوالکام را دریافت کنند.

نسل بعدی تراشه‌های قدرتمند کوالکام قرار است از معماری جدید Oryon استفاده کرده و به عملکردی هم‌تراز با تراشه‌های ویندوزی AMD و اینتل دست پیدا کنند. این فناوری جدید طراحی تراشه‌ها البته پیش‌تر قرار بود تنها در تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود در اکتبر 2023 مسئولین کوالکام تایید کردند که این معماری به چیپست‌های موبایل سال 2024 این کمپانی هم راه خواهند یافت.

در صورتی که همه‌چیز طبق برنامه پیش رود می‌توان انتظار داشت که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قدرتی بی‌تکرار را برای گوشی‌های پرچمدار آتی اندروید رقم بزند. به‌طور خاص، آن‌طور که Digital Chat Station، افشاگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اندرویدی ادعا کرده، تراشه‌های آتی کوالکام که با کد رمز Tongzi شناخته می‌شوند قرار است برای نخستین بار سرعت کلاک 4 گیگاهرتزی را ارائه دهند که دستاوردی مهم در حوزه موبایل به شمار می‌رود.

برای مقایسه بد نیست بدانید که تراشه‌های پرچمدار کنونی کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 3، سرعت کلاکی 3.3 گیگاهرتزی دارند؛ درحالیکه چیپست‌های پرادعای A17 Pro نیز با سرعت 3.78 گیگاهرتزی خود هنوز عقب‌تر از نسل بعدی چیپست‌های پرچمدار کوالکام قرار خواهند گرفت. بر این اساس، سرعت چهار گیگاهرتزی تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 می‌تواند توان سخت افزاری سری گلکسی اس 25 را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

البته مساله افزایش مصرف شارژ و حرارت بالاتر تولید شده توسط این چیپست‌ها از جمله عوامل مهم نگرانی در خصوص آن‌ها به شمار می‌رود و از طرف دیگر شایعه عدم افزایش ظرفیت باتری در گلکسی اس ۲۵ اولترا نیز به نگرانی‌های پیرامون مصرف شارژ بالاتر تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 اضافه شده تا مساله شارژدهی احتمالا ضعیف‌تر این سری گوشی‌ها در مقایسه با سال قبل باعث نگرانی بسیاری افراد شود.

در این میان همچنین اخبار حاکی از آن هستند که استفاده از باتری‌های فشرده و شارژ سریع 65 واتی در پرچمداران پریمیوم سامسونگ نیز به تعویض افتاده و احتمالا در گلکسی S26 اولترا شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود. با این وجود باید منتظر ماند و دید سامسونگ برای پرچمداران نسل آینده خود چه برنامه‌ای در سر دارد.

احیای دوباره بیکسبی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

دیگر شایعه جذاب در خصوص سری گلکسی اس 25 که بسیاری از ما امیدواری به واقعیت تبدیل شود، احیای دستیار هوشمند بیکسبی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. دستیار هوشمند Bixby که در ابتدا در نقش رقیبی برای سیری در آیفون‌های اپل معرفی شد در سال‌های اخیر به‌تدریج بخش بزرگی از کاربری خود را از دست داده است.

با این وجود مدتی پیش مدیر بخش موبایل سامسونگ اعلام کرد که تصور این کمپانی کره‌ای از آینده بیکسبی، دستیاری فوق‌العاده هوشمندتر است که از توسعه هوش منصوعی و مدل‌های زبانی بزرگ مثل ChatGPT نهایت استفاده را خواهد برد!

البته سامسونگ در خصوص آن‌که چه زمانی باید انتظار رونمایی از بیکسبی جدید را بکشیم اظهار نظر دقیقی نکرده؛ اما اعلام نموده که با جدیت مشغول توسعه آن است. در این شرایط می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 25 نخستین صحنه درخشش نسل جدید این دستیار هوشمند جذاب باشد.

البته سامسونگ ید طولایی در ادغام هوش مصنوعی با بخش‌های مختلف گوشی‌هایش دارد. اوایل سال 2024، سامسونگ با معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI آن را در بخش‌های مختلفی از گوشی‌های سازگار خود به کار برد و بازخورد بسیار خوبی هم دریافت نمود. البته این قابلیت‌ها عموما در حوزه ویرایش تصاویر یا ترجمه متون طراحی شده‌اند؛ اما به‌زودی هوش مصنوعی بیکسبی نیز قرار است از آن‌ها بهره‌مند شده و عملکردی بسیار هوشمندتر ارائه دهد. تغییرات بیکسبی و استفاده‌های آن از هوش مصنوعی احتمالا شبیه به چیزی خواهد بود که مایکروسافت با کوپایلوت ارائه کرده است. این هوش مصنوعی قادر به ویرایش مولد تصاویر بوده و قابلیت‌های کاربردی متعددی را در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار می‌دهد.

پیشرفت دوربین

سری Galaxy S24 سامسونگ به لطف استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI دریچه‌های جدیدی را در عکسبرداری و ویرایش تصاویر روی کاربران خود باز کرد. به لطف بهره بردن از AI قابلیت‌های جذابی مثل ویرایش مولد عکس‌ها و ضبط ویدیوهای اسلوموشن آنی در اختیار کاربران سری گلکسی اس 24 قرار گرفتند. در عین حال اگر از توانمندی‌های نرم افزاری این گوشی فاکتور بگیریم، در بخش سخت افزار دوربین شاهد پیشرفت‌های چندان زیادی در سری اس 24 نبودیم تا برخی رقبای دیگر بتوانند گوی سبقت را در بخش عملکرد دوربین از پرچمداران سامسونگ بدزدند.

همانند مدل سال گذشته، گلکسی اس ۲۴ هم از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که ثبت تصاویر سوژه‌های با فاصله زیاد را امکان‌پذیر می‌کند. از سوی دیگر، مدل اولترا نیز با ارائه یک دوربین اصلی فوق‌العاده ۲۰۰ مگاپیکسلی عملکردی خیره‌کننده در ثبت تصاویر ارائه می‌دهد.

بر اساس شایعه ها و اخبار موجود در خصوص خانواده گلکسی اس 25، مدل اولترا از همان دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مدل S24 Ultra بهره خواهد برد. با این وجود، به گزارش اکانت توییتر @Tech_Reve احتمالا در این مدل شاهد استفاده از یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی تقویت‌شده در کنار دوربین اصلی خواهیم بود.

از طرف دیگر اخبار موجود به احتمال جایگزینی حسگرهای ISOCELL سامسونگ با نمونه‌های ساخته شده توسط سونی در مدل‌های استاندارد و پلاس اس 25 اشاره دارند که طبیعتا باعث رخ دادن برخی تغییرات در عملکرد دوربین این مدل‌ها خواهد شد. البته هنوز هیچ‌گونه اخبار دقیقی در خصوص پیشرفت‌های سامسونگ در بخش عکسبرداری پرچمداران آتی‌اش به گوشمان نرسیده؛ اما احتمال توسعه چیپ اختصاصی پردازش تصاویر برای سری گلکسی اس 25 در کنار افزوده شدن قابلیت‌های هیجان‌انگیزی که کاربران مدت‌ها در انتظارشان بوده‌اند از جمله دستاوردهای احتمالی سامسونگ در سال آینده خواهد بود.

زمان معرفی و رونمایی سری Galaxy S25

در صورتی که سامسونگ به برنامه هر سال خود پایبند باشد، احتمالا رونمایی از سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 25 اوایل سال آینده رخ خواهد داد. به‌طور دقیق، سامسونگ هر دو نسل پرچمداران گلکسی اس 23 و اس 22 خود را در رویدادهای اختصاصی «Galaxy unpacked» در ماه فوریه معرفی کرده بود.

بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که معرفی از نسل جدید هم در همین بازه زمانی و در رویداد Galaxy Unpacked 2025 رخ دهد. در این میان البته سری گلکسی اس 24 حدود دو هفته زودتر از نسل‌های قبلی خود معرفی شد. با این وجود زمان معرفی آن همچنان در بازه «سه ماهه اول سال میلادی» قرار داشت.

سامسونگ البته طی چند سال اخیر دو رویداد گلکسی آنپکد در هر سال برگزار می‌کند که اولی به معرفی سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس اختصاص داشته و دومی در میانه سال به معرفی سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و برخی دستگاه‌های دیگر مثل گلکسی واچ یا گلکسی تب اختصاص دارد.

منبع
گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا