میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

ثبت رکورد جدید در صادرات از ترکیه به ژاپن

توافق‌نامه‌ها و همکاری‌های تجاری با ژاپن نیز پیشرفت‌های حاصل شده در تجارت بین دو کشور را نشان می‌دهد.

تبلیغ در عصر ترکیه

ترکیه با 442 میلیون و 631 هزار دلار بیشترین صادرات ژانویه تا سپتامبر تمام دوره‌ها به ژاپن را انجام داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.6 درصد افزایش را دربردارد.

استراتژی کشورهای دوردست که با ارتقای ساختار سنتی محصول-بازار صادرات به سطح بالاتر و تمرکز بر محصولات جدید و تنوع بازارهای جدید تهیه و در سال 2022 اجرا شد، به صورت پویا در حال انجام است.

هدف این برنامه افزایش میانگین برد صادرات به 4 هزار و 744 کیلومتر است که میانگین جهانی است و عملکرد بالای صادرات به ژاپن که جزو کشورهای این استراتژی است، نشان می‌دهد که ترکیه در تنوع بازار چقدر موفق است.

توافق‌نامه‌ها و همکاری‌های تجاری با ژاپن نیز پیشرفت‌های حاصل شده در تجارت بین دو کشور را نشان می‌دهد.

ماه گذشته «بیانیه مشترک» بین ترکیه و ژاپن در خصوص راه اندازی «همایش انرژی ترکیه و ژاپن» امضا شد که قرار است برای توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی برگزار شود.

همچنین “بیانیه مشترک توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری” بین دو کشور امضا شد.

بر اساس داده‌های مجمع صادرکنندگان ترکیه، صادرات ترکیه در 9 ماهه سال جاری با 0.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 187 میلیارد و 463 میلیون دلار رسید.

ترکیه با 442 میلیون و 631 هزار دلار بیشترین صادرات ژانویه تا سپتامبر به ژاپن را به دست آورد. صادرات ترکیه به ژاپن در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.6 درصد افزایش داشته است.

در دوره ژانویه تا سپتامبر، بخش غلات، حبوبات، دانه های روغنی و محصولات آنها بیشترین صادرات را به ژاپن داشتند. این بخش در این مدت 74.4 میلیون دلار کالا به این کشور صادر کرده است.

پس از این بخش محصولات معدنی با 51.7 میلیون دلار، صنعت خودرو با 38 میلیون دلار، مواد شیمیایی و فرآورده‌ها با 37.9 میلیون دلار و آبزی پروری و فرآورده‌های دامی با 37.2 میلیون دلار قرار گرفتند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا