میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سلامت و زیبایی

تقویت مو با روغن رزماری و تاثیر آن بر رشد مو

مصرف های غذایی و دارویی بسیار زیادی در مورد این روغن وجود دارد. و تا کنون شاید بار ها شنیده باشید که این روغن دارای مصارف پزشکی می باشد. در واقع رزماری یکی از گیاهان بسیار خاص می باشد. و هم برای زیبایی و سلامتی و هم برای مصرف های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

تبلیغ در عصر ترکیه

در این مطلب قرار است شما را با تقویت مو با روغن رزماری آشنا کنیم و در مورد نحوه استفاده از این روغن نکاتی را برایتان بنویسیم. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه همراه ما باشید.

روغن رزماری یکی از روغن های بسیار خوب می باشد و در طی سال های بسیار دور افراد بسیار زیادی از ان استفاده کرده اند. در این میان باید بدانید. که تقویت مو با روغن رزماری امکان پذیر می می باشد و شما می توانید به راحتی مو های خود را با این روغن گیاهی تقویت کنید. در ادامه شما را با تاثیرات چشمگیر این روغن آشنا می کنیم.

تقویت مو با روغن رزماری و تاثیرات آن بر رشد مو

مصرف های غذایی و دارویی بسیار زیادی در مورد این روغن وجود دارد. و تا کنون شاید بار ها شنیده باشید که این روغن دارای مصارف پزشکی می باشد. در واقع رزماری یکی از گیاهان بسیار خاص می باشد. و هم برای زیبایی و سلامتی و هم برای مصرف های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه از این روغن گیاهی برای رشد بهتر مو ها و تقویت کردن پوست سر نیز استفاده می شود. با این حال باید بدانید که تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است. که نشان دهنده تاثیرات این ماده بر مو و تقویت ان می باد و در ادامه تمامی آن ها را به صورت کامل برای شما بررسی می کنیم.

درمان ریزش مو

با استفاده از این روغن شما می توانید به راحتی ریزش مو های خود را کنترل کنید. زیرا این گیاه دارای خواص ضد التهابی، بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی و همچنین بهبود گردش خون را دارا می باشد. و این سه مورد می تواند مانع از ریزش مو های شما شود.

باید بدانید که تقویت کردن فولیکول های مو می تواند. مانع از ریزش مو ها شود و این کار تنها با بهبود گردش خون امکان پذیر می باشد. زیرا در این صوت مواد مورد نیاز رشد آن ها بیش تر فراهم می شود و از تخریب شدنشان پیشگیری خواهد شد.

رشد بیش تر مو ها

بهبود گردش خون می تواند منجر به تحریک رشد مو ها شود و در نهایت شما شاهد رشد بیش تر و بسیار چشمگیر مو های خود خواهید بود.

پیشگیری از سفید شدن مو

جالب است بدانید که روغن رزماری برای تقویت مو بسیار مهم می باشد. و می تواند از سفید شدن مو ها نیز پیشگیری کرده و این مورد یکی از عوامل بسیار مهمی می باشد. که افراد را به سمت استفاده از این روغن سوق می دهد.

درمان شوره

شوره سر یکی از بد ترین بیماری های خوش خیم می باشد و راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد با این حال اگر شما بتوانید از روغن رزماری استفاده کنید می توانید به راحتی این شوره ها را درمان کرده و زیبایی را دوباره به مو های خود باز گردانید.

رفع خشکی سر

خشک شدن پوست سر می تواند خارش های شدیدی را با خود به همراه داشته باشد با این حال شما می توانید از روغن رزماری برای تقویت مو و پوست سر خود استفاده کنید و با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی که این روغن با خود به همراه دارد می توانید خشک شدن سر و خارش های در پی آن را نیز درمان کنید.

باید بدانید که ریزش مو ها و مشکلات پوست سر می تواند. بر اثر عوامل بسیار زیادی ایجاد شود و اگر این عوامل چندان مهم نباشند. شما به راحتی می توانید با استفاده از رزماری مشکلات را برطرف کنید. در غیر این صورت هیچ شواهدی مبنی بر این که این روغن بتواند بر روی ریزش موی ناشی از شیمی درمانی، پرتودرمانی و مصرف دارو ها تاثیر داشته باشد وجود ندارد.

نحوه استفاده از این روغن

اگر می خواهید برای تقویت مو با روغن رزماری استفاده کنید نیاز است تا روش های انجام این کار را بلد باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید. با این حال شامپو های بسیار زیادی در بازار هستند که حاوی این گیاه می باشند و استفاده از آن ها ساده ترین راه ممکن می باشد. در ادامه روش های دیگری که شما می توانید از این روغن استفاده کنید را برایتان بررسی می کنیم.

ماساژ دادن مستقیم

یکی از ساده ترین روش هایی که شما می توانید. از این روغن استفاده کنید این است که مقداری از آن را در کف دست های خود ریخته. و دست هایتان را به هم بمالید و کف سر خود را با دست ها و انگشت هایتان ماساژ دهید. اگر دوست داشتید تاثیر این روغن افزایش پیدا نماید. می توانید آن را با یک سری از روغن های حامل مانند روغن جوجوبا و یا نارگیل ترکیب کنید.

برای این کار به هر یک قاشق از روغن های حامل کافی است ۵ قطره روغن رزماری بیفزایید. و بعد از این که با یک دیگر ترکیب شدند می توانید پوست سر خود را ماساژ دهید. بعد از این که کارتان تمام شد می توانید بلافاصله مو های خود را بشویید. و اگر زمان دارید بگذارید یک الی دو ساعت روغن روی پوست سر شما بماند تا تاثیر آن بیش تر گردد.

اضافه کردن روغن رزماری به شامپوی خانگی

شامپو ای خانگی معمولا دارای فرمولاسیون بسیار زیادی برای تقویت موم ها می باشند و شما می توانید این روغن را به شامپوی خانگی خود اضافه کنید و تاثیر ان را بعد از چند بار استفاده بر روی مو هایتان مشاهده کنید. با این حال یادتان باشد که بهتر است از شامپو های حاوی رزماری که زیر نظر متخصصان پوست و مو می باشد استفاده استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است مو های شما آسیب ببیند.

مخلوط کردن روغن با شامپو

شامپو های آماده نیز گزینه بسیار خوبی هستند تا شما بتوانید روغن رزماری را با آن ها ترکیب کنید و مورد استفاده قرار دهید. به ازای هر ۳۰ میلی لیتر از شامپو نیاز است تا ۵ قطره از روغن رزماری را به آن ها بیفزایید. با این کار شما می توانید به راحتی از فواید این روغن استفاده نمایید.

نکات مهم قبل از استفاده

یک سری از نکات هستند که در حین استفاده از این روغن باید آن را جدی بگیرید در غیر تین صورت امکان دارد به خودتان آسیب برسانید. در ادامه شما را با تمامی نکاتی که نیاز است در این زمینه بدانید آشنا خواهیم کرد.

  • نباید این روغن با چشم های شما تماس پیدا کند و در صورتی که این اتفاق رخ داد می توانید چشم های خود را با استفاده از آب فراوان شستشو دهید.
  • استفاده بیش از حد از این روغن می تواند مضر باشد از این رو بهتر است از این روغن به اندازه استفاده کنید تا پوست سر شما تحریک نشود. با این حال نیاز است تا بدانید این روغن هیچ خطر جانبی با خود به همراه ندارد و بهتر است برای کاهش تحریک ها ان را با یک سری از روغن های حامل ترکیب نمایید.
  • باید بدانید که هیچ اطلاعاتی در مورد ایمن بودن استفاده از این روغن در زمان بارداری و شیردهی وجود ندارد از این رو نیاز است تا در این دوران از این روغن استفاده نشود و اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید با متخصص خود مشورت نمایید.

تقویت مو با روغن رزماری معمولا ساده بوده و نتیجه بخش خواهد بود. از این رو اگر می خواهید از این روغن استفاده کنید نکاتی که گفته شد. را جدی بگیرید. در ادامه شما می توانید اطلاعات دیگری در این زمینه مانند تقویت مو با روغن نارگیل و تقویت مو با روغن زیتون را نیز مشاهده کنید. و هر کدام که دوست دارید را بر روی مو های خود امتحان کنید تا نتیجه آن ها را مشاهده کنید.


حساسیت فصلی ؛ از علائم تا پیشگیری و درمان

۵ روش برای کوچک کردن شکم پس از ۵۰ سالگی

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
آلدارانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا