میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

ترکیه در جایگاه برتر اروپا در حوزه جنگل ها

بزرگترین فاجعه آتش سوزی جنگل ها در سال ۲۰۲۱ در کشور رخ داد و حتی یک متر مربع از مناطق سوخته برای ساخت و ساز به کار گرفته نشد.

تبلیغ در عصر ترکیه

گزارش اخیر سازمان خواربار و کشاورزی نشان می‌دهد که در حوزه گسترش و احیای جنگل‌ها، ترکیه در رتبه اول اروپا و چهارم جهان قرار دارد. همچنین در زمینه وسعت دارایی‌های جنگلی این کشور در رتبه ۲۷ جهان قرار دارد.

به گزارش عصر ترکیه، حسی ترک یلماز، رئیس اتاق مهندسان جنگلبانی ترکیه با بیان اینکه در سالهای اخیر و یس از اعلام بسیج ملی جنگل کاری توسط رئیس جمهوری، منطقه ای به وسعت جزیره مرمره به جنگل تبدیل شد گفت: مساحت جنگلهای ترکیه ۲۰ سال پیش ۲۰.۲ میلیون هکتار بود اکنون از ۲۳ میلیون هکتار فراتر رفته و ۲۹.۸ درصد از مساحت کشور را جنگل ها تشکیل می دهند.

ترک یلماز افزود: بزرگترین فاجعه آتش سوزی جنگل ها در سال ۲۰۲۱ در کشور رخ داد و حتی یک متر مربع از مناطق سوخته برای ساخت و ساز به کار گرفته نشد. مناطق سوخته به سرعت احیا شد در آن جا نهال درخت جایگزین شد و تا امروز بسیار از مناطق سوخته دوباره به پوشش سبز جنگلی تبدیل شده است.

رئیس اتاق مهندسان جنگلبانی با اشاره به اینکه برخی از مردم محلی خواستار کاشت درختان زیتون به جای کاج قرمز در مناطق سوخته شده بودند گفت: مناطق سوخته باید با همان گونه های درختی سابق جنگل کاری شوند. ضمن اینکه کاج قرمز گونه درختی است که به لحاظ زیست شناسی برای احیای جنگل پس از آتش سوزی مناسب تر است.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
خبرگزاری آناتولی

3 دیدگاه

  1. اینو مقایسه کنید با جنگل سوزی های عمدی و تغییرات کاربری جنگل در ایران…مسولین دلسوز و مردم وفادار به کشور میتوانند کشوری اباد بسازند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا