میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ترکیه

ترکیه از مینی کواد، مینی کروز شلیک کرد

تبلیغ در عصر ترکیه

عصر ترکیه – برای اولین بار از یک کوادکوپتر کوچک، یک مینی موشک هدایت لیزری شلیک شد. این شلیک توسط ترکیه انجام شد. به گزارش جنگاوران، این موشک تا 3 کیلومتر برد دارد.

این در حالی است که ماه گذشته نیز برای اولین بار در تاریخ پهپادها، هواپیمای بدون سرنشین بایراکدار ترکیه یک موشک کروز شلیک کرد.
«اسماعیل دمیر» رئیس سازمان صنایع هوایی ترکیه در صفحه توئیتر خود با انتشار ویدئویی از شلیک یک موشک کروز از نوع «چاکر» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» خبر داد. 14020222000480 Test PhotoN

به نوشته او این اولین بار در جهان است که یک پهپاد اقدام به شلیک موشک کروز می‌کند. اسماعیل دمیر افزود: «موشک کروز چاکر با موتور کاملا بومی، با دقت به هدف برخورد کرد. این موشک هدیه صنایع دفاعی به قرن بیست و یکم ترکیه است».

شرکت صنایع موشکی ROKETSAN ترکیه در مارس سال گذشته میلادی از موشک کروز «چاکر» Çakır رونمایی کرد. این موشک با برد ۱۵۰ کیلومتری قادر است که از سکوهای زمینی، دریایی و هوایی پرتاب شود.

14020222000479 Test NewPhotoFree

شلیک موشک کروز از پهپاد پس از آن است که نیروی دریایی ترکیه در دهم فروردین نیز برای اولین بار از عرشه قایق بدون سرنشین خود به نام «مارلین» یک فروند موشک کروز با سوخت جامد شلیک کرد. در این آزمایش یک موشک کروز RAVEN با سوخت جامد ساخت شرکت TÜBİTAK SAGE ترکیه به وسیله کنترل از راه دور با موفقیت شلیک شد.

اولین زیردریایی خودران ترکیه
بخوانید
عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
جنگاوران، فارس، آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا