میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
ورزش

تاریخچه کامل تقابل‌ های پرسپولیس و النصر (+عکس)

مروری بر سوابق رویارویی تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان مشخص می‌کند این دو تیم تاکنون چهار بار در چارچوب رقابت‌های رسمی و یک بار در یک دیداری دوستانه به مصاف هم رفته‌اند.

تبلیغ در عصر ترکیه

تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان برای ششمین بار در تاریخ تاسیس هر دو باشگاه سه‌شنبه این هفته به مصاف هم می‌روند.

مروری بر سوابق رویارویی تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان مشخص می‌کند این دو تیم تاکنون چهار بار در چارچوب رقابت‌های رسمی و یک بار در یک دیداری دوستانه به مصاف هم رفته‌اند.

پرسپولیس با ششمی‌ها دیدار می‌کند!

تیم النصر عربستان اولین حریف آسیایی پرسپولیس نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا برای دیدار با این تیم در شرایطی به کشورمان سفر می‌کند که در جدول لیگ برتر عربستان پس از ۶ بازی با کسب ۱۲ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد.

این تیم در ۵ بازی آخر خود ۴ برد و یک شکست داشته است. همچنین ۱۸ گل زده و ۶ گل خورده عملکرد خط حمله و دفاع تیم النصر عربستان است که حالا همراه با کریستیانو رونالدو خود را آماده رویارویی مقابل پرسپولیس می‌کند.

صفر ایرانپاک مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در جام تخت جمشید
رویش دو گل بهاری «ایرانپاک» در دروازه النصر

اما نگاهی به تاریخچه دیدارهای دو تیم مشخص می‌کند پرسپولیس و النصر برای اولین بار در فروردین ماه سال ۱۳۵۲ در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. مسابقه‌ای که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در آن مسابقه هر دو گل پرسپولیس را مرحوم صفر ایرانپاک به ثمر رساند.

آسیا ۱۹۹۶؛ شکستِ همراه با صعود پرسپولیس از النصر

اما ۲۳ سال پس از آن مسابقه این دو تیم برای دومین بار در جام باشگاه‌های ۱۹۹۶ آسیا – ۲۶ سال ۱۰ ماه ۷ روز پیش – در تاریخ یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۷۵ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن شکست پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ بود. پرسپولیسی‌ها در آن دیدار توسط خداداد عزیزی بازیکن کمکی پرسپولیس و ادموند بزیک دو بار موفق به باز کردن دروازه نماینده عربستان شدند. نکته جالب توجه این است که مرحله چهارم نهایی آن دوره از مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شد و این برد تیم النصر تنها پیروزی سعودی ها در گروه محسوب می‌شد تا در نهایت پرسپولیس پس از صدرنشینی در آن گروه به مرحله نیمه نهایی راه یابد. اما سپس با شکست مقابل تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی به دیدار رده‌بندی رفت و در دیدار رده‌بندی نیز پس از شکست الزورای عراق به مقام سومی دست یافت.

نتایج دیدارهای ۲۰۱۵؛ پرسپولیس هم باخت هم برد

سومین و چهارمین دیدار تیم‌های پرسپولیس و النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ برگزار شد. این دو تیم ابتدا در دیدار رفت (۱۸ سال بعد از بازی قبل) در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به مصاف هم رفتند که النصر با سه گل پرسپولیس را شکست داد.

شادی گل معروف مهدی طارمی

اما در دیدار برگشت که نوزدهم فروردین ۱۳۹۴ در ورزشگاه آزادی برگزار شد نماینده کشورمان با تک گل مهدی طارمی(۶۱) از روی نقطه پنالتی موفق شد النصر را شکست بدهد. مسابقه جنجالی که با شادی گل معروف مهدی طارمی به جنجال کشیده شد و در دقایق باقی مانده تا پایان بازی بازیکنان دو تیم به شدت عصبی بازی را ادامه می‌دادند. گرچه این خشونت بیشتر از سوی بازیکنان تیم النصر عربستان بود.

لحظۀ شادی بازیکنان پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن آخرین پنالتی مقابل النصر و صعود به فینال
النصر، تیم زخمی نیمه نهایی ۲۰۲۰

اما پنجمین و آخرین رویارویی این دو تیم به دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که پرسپولیس و النصر در ورزشگاه السد قطر مقابل هم به میدان رفتند و پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش با نتیجه یک بر یک به تساوی دست پیدا کردند.

مهدی عبدی در دقیقه چهل دوم بازی تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود. در وقت‌های اضافه نیز هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی نیز محمد حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل زاده و علی شجاعی هر پنج پنالتی پرسپولیس را به گل تبدیل کردند. اما بازیکنان النصر پس از سه پنالتی موفق، ضربه چهارم خود را از دست دادند تا پرسپولیس با نتیجه ۵ بر ۳ در ضربات پنالتی حریفش را حذف کرده و راهی فینال شود.

ششمین سرشاخ با ششمی های لیگ عربستان

حالا و در ششمین رویارویی این دو تیم، شاگردان یحیی گل محمدی پس از دیدار فروردین ماه ۱۳۹۴ – که در استادیوم آزادی و به سرمربیگری حسین عبدی موفق به پیروزی مقابل النصر عربستان شد – باید بعد از ۸ سال دوباره در همین ورزشگاه رودرروی این حریف عربستانی قرار بگیرند. در واقع تیم صدرنشین جدول رده بندی لیگ برتر ایران و قهرمان هر سه جام لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فصل ۰۲-۱۴۰۱ باید به مصاف تیم رده ششمی لیگ حرفه ای عربستان برود که برای این فصل خود هزینه ای چندین برابر نماینده کشورمان انجام داده است.

یادآور می شود؛ این مسابقه از ساعت ۲۱:۳۰ روز سه‌شنبه بیست و هشتم شهریور ماه در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. دلیل غیبت تماشاگران پرسپولیس نیز محرومیت این تیم از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا