میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
آخرین خبرها

بلومبرگ: ترکیه به مخالفت با پیوستن سوئد به ناتو ادامه می‌دهد

نمایندگان این سه کشور امروز در آنکارا دیدار می‌کنند تا درباره عضویت سوئد در ناتو مذاکره کنند.

تبلیغ در عصر ترکیه

آنکارا بعید است در نشست امروز (چهارشنبه) مقامات ترکیه، سوئد و فنلاند آمادگی خود را برای موافقت با پیوستن سوئد به ناتو نشان دهد.

در این گزارش بلومبرگ آمده است، آنکارا معتقد است که استکهلم باید اقدامات بیشتری برای رعایت شروطش پیش از نشست رهبران ناتو در ژوئیه سال جاری میلادی انجام دهد.

نمایندگان این سه کشور امروز در آنکارا دیدار می‌کنند تا درباره عضویت سوئد در ناتو مذاکره کنند.

سوئد و فنلاند تابستان سال گذشته موافقت کردند تا به نگرانی‌های آنکارا در ازای موافقت ترکیه با الحاق این دو کشور به ناتو رسیدگی کنند.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند، ترکیه درخواست فنلاند برای پیوستن به ناتو را مارس سال جاری میلادی تایید کرد اما معتقد است که سوئد هنوز اقدامات کافی برای حل مسائل امنیتی دوجانبه انجام نداده است. آنکارا به ویژه می‌خواهد استکهلم قانون ضد تروریسمی را که اخیرا تصویب کرده و از اول ژوئن به اجرا درآمده، به طور کامل اجرا کند.

براساس گزارش بلومبرگ، سوئد تاکید دارد که تصویب این قانون برای عمل به تعهداتش تحت توافق سال گذشته با ترکیه کافی است. دولت سوئد روز دوشنبه اعلام کرد که مردی را که مظنون به حمایت از حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک است، به ترکیه مسترد می‌کند.

دادستان‌های سوئد هفته گذشته اتهامات تامین مالی گروه‌های تروریستی را علیه مظنون دیگری وارد کردند؛ مظنونی که ظاهرا به دنبال اخاذی از طرف پ.ک.ک بود.

در این گزارش آمده است که مقامات ترکیه به سوالات بلومبرگ درباره تعهدات سوئد هیچ پاسخی ندادند.

دیگر کشورهای عضو ناتو از ترکیه خواسته‌اند تا پیش از نشست رهبران این بلوک در ماه آتی، درخواست سوئد را تایید کند.

نشست رهبران ناتو ۱۱ و ۱۲ ژوئیه (۲۰ و ۲۱ تیرماه) در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار می‌شود. پیش از آنکه کشوری عضو ناتو شود، تمامی ۳۱ عضو این بلوک باید با عضویت آن موافقت کنند. ترکیه و مجارستان هنوز با عضویت سوئد موافقت نکرده‌اند.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا