میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
سراسر جهان

بزرگترین سرقت تاریخ لس آنجلس/ سرقت 30 میلیون دلار پول نقد از یک گاو صندوق

کارشناسان بر این باورند که از آنجایی که پول‌های دزدی به احتمال زیاد از مشاغل و نه از خزانه دولت تامین شده است، ردیابی آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.

تبلیغ در عصر ترکیه

روز یکشنبه گروهی ناشناس موفق شدند به تاسیسات نگهداری پول شرکت امنیتی گارداورلد در سیلمار نفوذ کرده و مبلغ هنگفت 30 میلیون دلار را به سرقت ببرند. این سرقت، بزرگترین سرقت تاریخ لس آنجلس به شمار می‌رود.

به گزارش عصر ترکیه، شرکت امنیتی کانادایی گارداورلد خدمات نگهداری و حمل پول نقد را ارائه می‌دهد و به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که وجوه آن‌ها تا زمان استفاده یا سپرده گذاری در بانک به طور ایمن نگهداری می‌شود.

این نوع تاسیسات نگهداری پول، با داشتن ده‌ها نگهبان، آژیر، حسگرهای لرزه‌ای و سیستم‌های نظارتی پیشرفته، از جمله بهترین مکان‌های محافظت‌شده در جهان به شمار می‌روند و سارقان بالقوه را قبل از هر اقدامی منصرف می‌کنند.

با این حال، در اتفاقی که تنها می‌توان آن را سناریویی ایده‌آل برای فیلم‌های سرقتی مانند یازده یار اوشن دانست، فردی یا گروهی ناشناس به تازگی موفق شدند با نفوذ به تاسیسات نگهداری پول در سیلمار، بدون اینکه کسی متوجه شود، تا سقف 30 میلیون دلار وجه نقد را به سرقت ببرند و یک روز بعد ناپدید شوند.

اداره پلیس لس آنجلس (LAPD) و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال حاضر سرقت از تاسیسات گارداورلد را تحت بررسی دارند، اما طبق گفته منابع مختلف، آن‌ها هنوز در تلاشند تا بفهمند چگونه شخصی توانسته چنین سرقتی را انجام دهد.

دسترسی به یک انبار نگهداری پول مانند انبار سیلمار یک موضوع است، اما عبور از تأسیسات بدون فعال کردن آژیرها، باز کردن گاوصندوق بدون به جا گذاشتن ردی و فرار با ده‌ها میلیون دلار وجه نقد، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مهارت و اطلاعات است.

رندی ساتون، کارآگاه سابق پلیس با تجربه در تحقیق در مورد سرقت‌های بزرگ، به آسوشیتدپرس گفت: “این سرقت نیازمند تحقیقات گسترده و دانش فنی بالایی در زمینه دور زدن سیستم‌های امنیتی و نظارتی بوده است. مطمئن باشید که نه تنها کارمندان فعلی این سازمان، بلکه کارمندان سابق نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.”

ابهام در نحوه سرقت و سرنوشت پول‌های دزدی

تحقیقات در مورد سرقت بزرگ از تاسیسات گارداورلد همچنان با ابهام روبرو است. گزارش‌های اولیه مدعی ورود سارقان از طریق سقف بودند، در حالی که گزارش‌های بعدی به حفر تونلی در کنار ساختمان اشاره می‌کنند. فیلم‌های هوایی بخشی از ساختمان را نشان می‌دهند که با تخته پوشانده شده است، اما مشخص نیست که آیا این آسیب قبل از سرقت یا بعد از آن رخ داده است.

فرار با ۳۰ میلیون دلار پول نقد به خودی خود چالش‌برانگیز است. وزن یک میلیون دلار اسکناس ۱۰۰ دلاری به تنهایی حدود ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) است، اما اگر اسکناس‌ها انواع مختلف باشد، این وزن می‌تواند به ۲۵۰ پوند (۱۱۵ کیلوگرم) برسد. این بدان معناست که ۳۰ میلیون دلار می‌توانسته وزنی معادل ۷۵۰۰ پوند (۳۴۰۰ کیلوگرم) داشته باشد، بنابراین خارج کردن آن از تاسیسات بدون جلب توجه، کاری فوق‌العاده است.

رندی ساتون می‌گوید: «این یک سوال جالب است: چگونه می‌توان از چنین مبلغ نقدی خلاص شد؟ می‌دانم این معضلی است که همه دوست داریم با آن روبرو شویم، اما واقعیت این است که این جنایتکاران احتمالا برنامه‌ای برای پول‌شویی داشته‌اند.»

کارشناسان بر این باورند که از آنجایی که پول‌های دزدی به احتمال زیاد از مشاغل و نه از خزانه دولت تامین شده است، ردیابی آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.

اسکات سلبی، وکیل مستقر در لس‌آنجلس و متخصص در سرقت‌های بزرگ، به NBC لس‌آنجلس گفت: «از آنجایی که این پول نقد از منابع بسیار متفاوتی به دست آمده، هیچ راهی برای دانستن شماره سریال اسکناس‌ها وجود ندارد و نمی‌توان برای ردیابی آن‌ها، منتظر ظهورشان در جایی ماند.»

در حال حاضر، بازرسان امیدوارند که هر کسی که این سرقت ظاهراً بی‌نقص را انجام داده، هنگام تلاش برای پولشویی یا خرج کردن وجه نقد، دقت کمتری به خرج دهد.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
odditycentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا