میزیتو
بلیط هواپیما فلای تودی
پوست و مو

برای سفید شدن پوست صورت چه ویتامینی بخوریم؟

مصرف ویتامین C موجب افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود و کلاژن پروتئینی است که به جوانسازی و ترمیم پوست کمک زیادی می‌کند. این ویتامین از پیری پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و مانع تولید ملانین یا رنگدانه پوست می‌شود و از این طریق در روشن شدن رنگ پوست موثر است.

تبلیغ در عصر ترکیه

تیره شدن پوست معمولا به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود، اما در بسیاری از موارد می‌توان با مصرف ویتامین‌ها و مواد غذایی مناسب این مشکل را برطرف کرد. اما برای سفید شدن پوست صورت چه ویتامینی بخوریم؟ در این مقاله از بخش دانستنی در اکالا بلاگ به شما می‌گوییم که کمبود کدام ویتامین باعث تیرگی پوست می‌شود و چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مصرف برخی از ویتامین‌ها به صورت خوراکی و حتی موضعی می‌تواند به روشن شدن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی کمک کند. استفاده از این ویتامین‌ها به صورت مکمل و همچنین در رژیم غذایی موجب می‌شود تا پوست شما سفید، درخشان و زیباتر به نظر برسد. در ادامه می‌توانید با لیستی از ۸ ویتامین برای سفید شدن پوست آشنا شوید.

۱- ویتامین C برای روشن شدن پوست
اگر برایتان سوال شده که کمبود کدام ویتامین باعث تیرگی پوست میشود، باید بگوییم که ویتامین C یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای روشن شدن و جلوگیری از لکه‌های تیره پوست است. ویتامین C اصلی‌ترین ویتامین برای سفید شدن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی است که می‌توانید از آن هم به صورت خوراکی و هم موضعی استفاده کنید. این ویتامین به راحتی لکه‌های پوستی را درمان می‌کند و ظاهر سفید و بدون لک به پوست شما می‌بخشد.

مصرف ویتامین C موجب افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود و کلاژن پروتئینی است که به جوانسازی و ترمیم پوست کمک زیادی می‌کند. این ویتامین از پیری پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و مانع تولید ملانین یا رنگدانه پوست می‌شود و از این طریق در روشن شدن رنگ پوست موثر است.

برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن می‌توانید از انواع مرکبات، کلم بروکلی، توت فرنگی و پاپایا استفاده کنید. مصرف کرم‌های حاوی ویتامین C نیز در روشن شدن پوست صورت موثر هستند و به از بین بردن لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.

۲- ویتامین E برای جلوگیری از تیرگی پوست
ویتامین E یکی دیگر از ویتامین‌هایی است که در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از تیره شدن پوست صورت کمک می‌کند. استفاده از این ویتامین موجب سفید شدن پوست صورت می‌شود و به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از تحریک پوست نیز کمک می‌کند.

برای تامین ویتامین E می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی، آجیل، مغزها، سبزیجات برگ‌دار و برخی غلات استفاده کنید. مصرف ویتامین E به صورت موضعی نیز در روشن شدن پوست و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید موثر است.

۳- ویتامین A برای افزایش کلاژن سازی پوست
ویتامین A یک ویتامین ضروری برای به تعویق انداختن پیری پوست و افزایش کلاژن سازی است. رتینوئید یک نوع ویتامین A است که مصرف آن به صورت خوراکی و موضعی موجب جلوگیری از چین و چروک، جلوگیری از آکنه و همچنین روشن شدن پوست می‌شود.

از طرف دیگر این ویتامین از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند و جلوی ایجاد لکه‌های پوستی را می‌گیرد. برای تامین ویتامین A مورد نیاز بدن می‌توانید از سبزیجات و میوه‌های زرد و نارنجی و سبزیجات برگ‌دار سبز استفاده کنید.

۴- ویتامین B3 برای هیدراته کردن و روشن شدن پوست
اگر هنوز با خودتان فکر می‌کنید که برای سفید شدن پوست صورت چه ویتامینی بخوریم، باید بدانید که ویتامین B3 نیز یکی دیگر از ویتامین‌های موثر در روشن شدن پوست است.

این ویتامین محلول در آب است و از همین رو در بدن ذخیره نمی‌شود و باید به صورت روزانه مصرف شود. مصرف ویتامین B3 موجب حفظ رطوبت پوست و روشن و صاف به نظر رسیدن آن می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از این ویتامین در رژیم غذایی روزانه موجب کاهش پیری پوست می‌شود و به ترمیم لایه‌های پوستی کمک می‌کند. مصرف ویتامین ب ۳ موجب بهبود رنگ پوست و روشن‌تر به نظر رسیدن پوست شما می‌شود. برای تامین این ویتامین می‌تواند از آجیل‌ها، دانه‌ها، سبزیجات، حبوبات و گوشت استفاده کنید.

۵- ویتامین K برای سفید کردن پوست
ویتامین K یک ویتامین سفید کننده پوست صورت است که به درمان مشکلات پوستی نیز کمک می‌کند. مصرف این ویتامین به بهبود جای زخم، از بین بردن لکه‌های پوستی، بهبود سیاهی زیر چشم و همچنین روشن شدن پوست کمک می‌کند.

معمولا کمبود این ویتامین بسیار نادر است و برای تامین ویتامین K می‌توانید از سبزیجات برگ‌دار مثل کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، ماهی، کلم و تخم مرغ استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ویتامین K2 نسبت به K1، اثربخشی بیشتری برای سفید شدن پوست و بهبود مشکلات پوستی دارد و به جوانسازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نیز کمک می‌کند.۶- ویتامین D برای افزایش شادابی پوست
ویتامین D ویتامین زیبا کننده پوست است که می‌تواند به ترمیم پوست، افزایش شادابی و همچنین روشن شدن رنگ پوست شما کمک کند. مصرف این ویتامین از ایجاد جوش و آکنه‌های پوستی جلوگیری می‌کند و با تحریک سلول‌های پوست موجب درخشندگی و شادابی پوست شما می‌شوند.

ویتامین D خاصیت ضد التهابی دارد و از همین رو از ایجاد بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند و برای حفظ سلامت پوست و همچنین جلوگیری از خشکی پوست نیز مفید است.

۷- ویتامین B5 برای یکدست شدن رنگ پوست
ویتامین B5 که به عنوان نیاسین نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری برای سفید شدن پوست صورت است که از پیری پوست جلوگیری می‌کند و با افزایش رطوبت رسانی به صاف و یکدست به نظر رسیدن پوست کمک می‌کند.

مصرف این ویتامین برای صاف شدن پوست، جلوگیری از خشکی و دهیدراته شدن پوست مفید است. برای تامین ویتامین B5 می‌توانید از آووکادو، مرغ، کلم، عدس، شیر، لوبیا، سویا، ذرت و نخود فرنگی استفاده کنید.

۸- ویتامین B9 برای تقویت پوست
ویتامین B9 یا همان فولیک اسید یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری برای تقویت پوست است که کمبود آن موجب تیره شدن رنگ پوست می‌شود. مصرف ویتامین B9 از تیرگی پوست جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود. برای تامین این ویتامین می‌توانید از مرکبات، تمشک، توت فرنگی سبزیجات برگ‌دار استفاده کنید.

شناخت این که برای سفید شدن پوست صورت چه ویتامینی بخوریم و از چه غذاهایی استفاده کنیم، به ما کمک می‌کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشیم و جلوی ایجاد لکه‌های پوستی را بگیریم. مصرف این ویتامین‌ها به حذف تیرگی‌های پوست کمک می‌کند و ظاهری سفید و روشن به پوست می‌بخشد. اگر سابقه استفاده از ویتامین برای روشن شدن پوست را دارید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

عضویت در تلگرام عصر ترکیه عضویت در اینستاگرام عصر ترکیه
منبع
مکتوب نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا